انزلی- تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در حالی در هفته دوم لیگ برتر فوتبال به مصاف استقلال تهران میرود که دو تیم عنوان قهرمانی را یدک می کشند.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها، رضا اکبری: تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دومین بازی از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی میزبان استقلال تهران است که دو تیم پیش از این ۵۸ بار با یکدیگر رو در رو شده اند که ۲۴ بازی را استقلال تهران و ۲۴ بازی را نیز ملوانان با نتیجه پیروزی پشت سر گذاشته و ۱۰ بازی دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید.

در ۵۸ بازی گذشته دو تیم ۱۳۱ گل به ثبت رسید که ۸۳ گل سهم استقلال و ۴۸ گل سهم ملوانان بوده و آخرین مصاف دو تیم در لیگ برتر نیز یازدهم دی ماه سال ۹۴ به میزبانی ملوانان در بندرانزلی بود که آن بازی هم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

ملوانان در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی همچون «مصطفی نائیجپور»، «مجید عبدی»، «مسعود کاظمینی»، «اکبر ایمانی»، «محمود مطلق زاده»، «مهدی خلج»، «ایمان صادق» از تیم های صنعت نفت آبادان، پدیده مشهد، فجر شهید سپاسی شیراز، نفت مسجد سلیمان و شهرداری همدان را جذب و همچنین علاوه بر مازیار زارع سرمربی ملوانان، رضا حیدری دروازه بان و سجاد بازگیر هافبک هجومی و چند بازیکن فصل پیشین تیم فوتبال ملوان بندر انزلی نیز قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند.

ملوانان پس از قهرمانی در لیگ یک و جذب بازیکنان مورد نظر به مدت سه هفته در بندرانزلی تمرینات خود را انجام داده و پس از آن با برگزاری اردوی تدارکاتی در تهران دو بازی با تیم های پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان انجام دادند که هر دوی این بازی ها با شکست ملوانان به پایان رسید.

با آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال تیم ملوان بندرانزلی ساعت ۱۹ روز جمعه ۲۱ مرداد در ورزشگاه پاس قوامین تهران مهمان تیم فوتبال پیکان تهران بود که در دقیقه ۴۱ بازی دانیال جهانبخش بازیکن تیم پیکان روی اشتباه میلاد شعبانلو در میانه میدان و لو دادن توپ به خودروسازان و همچنین فراهم شدن شرایط ضد حمله برای تیم پیکان، با ضربه سر توپ را روانه دروازه تیم فوتبال ملوان بندرانزلی کرد و بازی با گل سه امتیازی دانیال جهانبخش به پایان رسید.

حتی بدون تماشاگر هم بازی در انزلی برگزار می شود

ملوانان در ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال و از هفته دوم این دوره از رقابت ها در حالی میزبانی تیم فوتبال استقلال تهران را برعهده دارند که ورزشگاه تختی انزلی همچنان در دست بازسازی و میزبانی از این دیدار است و بر اساس تصمیم سازمان لیگ دومین بازی لیگ برتر نیز بدون تماشاگر برگزار می شود.

رئیس هیئت فوتبال گیلان با اشاره به تلاش همه مسئولان استان و بندرانزلی برای آماده سازی ورزشگاه تختی و رفع نواقص و ایرادات سازمان لیگ برای میزبانی ملوانان از رقیبان خود در بازی های خانگی به خبرنگار مهر، گفت: تمام تلاش ما بر این است که هرطور شده این بازی در بندرانزلی برگزار شود.

قربانعلی الماسخاله افزود: هیچ ورزشگاهی در کشور بدون ایراد نیست اما رقابت های لیگ برتر حتی در ورزشگاه های دارای ایراد نیز برگزار شده است.

وی با اشاره به میزبانی سال گذشته ملوانان از رقیبان خود در رقابت های جام حذفی اضافه کرد: تمام مسئولان با کار جهادی در حال آماده سازی بخش های مختلف ورزشگاه تختی انزلی هستند تا در بندرانزلی از تیم استقلال تهران میزبانی کنیم.

الماسخاله همچنین گفت: در حال حاضر علاوه بر آماده شدن رختکن ۲ تیم، چمن ورزشگاه تختی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و صندلی های سکوهای غربی و شرقی ورزشگاه نیز نصب و مسیرهای ورودی تیم ها هم آماده است.

رئیس هیئت فوتبال گیلان تاکید کرد: با وجود برگزاری بدون تماشاگر دومین بازی های لیگ برتر، باز هم ملوان بندرانزلی در ورزشگاه تختی این شهر میزبان استقلال تهران است.

اولین باخت تیم بدون باخت در نخستین بازی لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال تهران که جام قهرمانی رقابت های لیگ برتر در فصل گذشته را به خانه برده در دومین بازی خود در بندرانزلی در حالی میهمان ملوانان است که نخستین بازی خود در مقابل سپاهان اصفهان را با دریافت ۲ گل واگذار کرد. به این ترتیب تیمی که یک فصل را بدون باخت سپری کرده بود لیگ برتر را با باخت آغاز کرد.

آبی پوشان پس از قهرمانی در لیگ برتر با شوک خداحافظی فرهاد مجیدی سرمربی خود مواجه شده و در حالی لیگ بیست و دوم را آغاز کردند که تا کنون در فصل و نقل و انتقالات سجاد شهباززاده (مهاجم سپاهان)، امید حامدی فر (هافبک دفاعی نفت آبادان)، محمدحسین زواری (هافبک نفت آبادان)، رضا میرزایی (وینگر سپاهان)، سیدمحمد حسینی (مدافع هوادار)، پیمان بابایی (مهاجم تراکتور)، کاوه رضایی و محمد محبی (وینگر سانتاکلارا پرتغال) مهدی قایدی (مهاجم شباب الاهلی امارات) قرارداد رسمی خود را با این تیم امضا کردند و گفته می شود که علی کریمی و محمد نادری دیگر بازیکنانی هستند که استقلال به دنبال جذب آنهاست.

استقلالی ها پیش از آغاز لیگ برتر برپایی اردوی تدارکاتی در ترکیه را در دستور کار خود قرار داده و در برابر تیم های گنچلر بیرلیگی، فاتح کاراگومروک، کچی اورن گوجو و سومقاییت آذربایجان بازی های تدارکاتی برگزار کرده اند.

تیم فوتبال استقلال تهران پس از بازگشت از اردوی تدارکاتی ترکیه دوبازی با تیم های داخلی را نیز در دستور کار خود قرار داد و با وجود توقف یک بر یک در برابر تیم هوادار توانست تیم داماش گیلان را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو بردارد.

آبی پوشان در نخستین بازی از بیست و دومین رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور روز جمعه به مصاف سپاهان اصفهان رفتند که در نهایت پس از ۳۰ بازی بدون شکست در فصل گذشته، لیگ برتر را با باخت آغاز کرد.

تیم های استقلال تهران و ملوان بندرانزلی در حالی به مصاف هم می روند که ملوانان علی خوش کفا و ایمان صادقی را به دلیل مصدومیت در این بازی در اختیار ندارد و از سوی دیگر در تیم استقلال نیز صالح حردانی آسیب دیده احتمال دارد به بازی با ملوان بندر انزلی نرسد و کاوه رضایی و محمد محبی نیز به دلیل عدم واریز مبلغ مربوط به انتقال آنها به استقلال به حساب باشگاه های شارلوای بلژیک و سانتاکلارای پرتغال، قراردادشان ثبت نشده و کارت بازی ندارند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی از هفته سوم رقابت های لیگ برتر ساعت ۱۹ روز پنجشنبه سوم شهریور ماه مهمان نساجی مازندران است و استقلال تهران نیز ساعت ۱۹و ۳۰ همان روز در ورزشگاه آزادی میزبان مس کرمان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان