رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از احتمال برداشت برنج در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه نشا ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت و  برداشت مکانیزه برنج بسیار به افزایش تولید این محصول در استان گیلان کمک می کند، اظهار کرد: کاشت و برداشت مکانیزه برنج در استان گیلان رو به پیشرفت بوده و هرساله افزایش میزان اراضی برنج کشت و برداشت شده به صورت مکانیزه هستیم که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به برداشت برنج در بیش از ۳۹ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان گفت: بر اساس آمار از میزان ۳۹هزار  هکتار اراضی شالیزاری برداشت شده در این استان ۳۱ هزار هکتار توسط ماشین آلات کشاورزی به صورت مکانیزه برداشت صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان یکی از مزایای کاشت و برداشت برنج به صورت مکانیزه را کاهش در مصرف آب دانست و بیان کرد:  پبا توجه به این که در سال زراعی جاری با محدودیت منابع آب روبرو بودیم و با توجه به ایجاد قرارگاه مدیریت آب به ریاست استاندار با استفاده از برنامه ریزی ها از منابع آب پشت سد، نزولات جوی و منابع آب های محلی توانستیم سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

محمدی با تأکید بر لزوم استفاده از ماشین آلات تخصصی در شالیزار های استان گیلان تصریح کرد: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان استفاده از ماشین آلات تخصصی در شالیزار های این استان است که با توجه به پیگیری هایی که در هفته های اخیر در مجمع نمایندگان این استان در خصوص پرداخت تسهیلات از طریق بانک عامل که بانک کشاورزی می باشد برای کشاورزان عزیز فراهم گردیده است.

وی از احتمال برداشت برنج در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه خبر داد و افزود:  با توجه به اینکه ۱۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه نشا شده پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی به صورت مکانیزه برداشت شود.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که از این میزان در سال گذشته ۹۵۰ هزار تن شلتوک برداشت شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان