آستارا- فرماندار آستارا گفت: تمهیدات و زیرساخت های پذیرایی از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی در مرز آستارا آماده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی پور بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین آستارا با بیان اینکه حضور زائران خارجی اربعین حسینی در این شهرستان آثار بسیاری به ویژه در انتقال فرهنگ ایرانی دارد، اظهار کرد: مردم آستارا به دلیل حضور در مرز بر روی گردشگران خارجی تأثیر فرهنگی و اجتماعی می گذارند.

فرماندار آستارا از انجام اقدامات و هماهنگی های لازم برای استقبال و پذیرایی زائران خارجی پیاده روی جهانی اربعین حسینی در این شهرستان انجام خبر داد و از همه دستگاه های مرتبط و مسئولین کمیته های ستاد اربعین خواست همه امکانات خود را در خدمت زائرین اربعین و برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم فرهنگی و مذهبی بین المللی به کار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۵ هزار زائر خارجی از کشورهای حوزه قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه و جمهوری های خودمختار آن برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از پایانه مرزی آستارا تردد کنند، لذا همه ظرفیت ها و امکانات موجود در مرز باید به کار گرفته شود تا زائران خارجی اربعین در آرامش کامل به سفر معنوی خود تا کربلای معلی ادامه دهند.

رضایی پور با اشاره بر ضرورت آمادگی و مدیریت موکب های مستقر در پایانه مرزی و امامزادگان این شهرستان بر فضا سازی با همکاری ادارات مربوطه، تأمین سهمیه آرد مورد نیاز، ارائه محصولات فرهنگی در غرفه ها و دسترسی راحت به مواد غذایی و تأمین موارد بهداشتی تأکید کرد.

وی ادامه داد: برای تأمین خودروهای عمومی به منظور حمل و نقل زائران به پایانه های مرزی تعیین شده برای سفر به عراق نیز هماهنگی های لازم انجام شده و تعدادی اتوبوس در نظر گرفته شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان