ایتنا - ​​​​​​​تولیدکنندگان قراردادی محصولات اپل سرگرم مذاکره هستند تا برای نخستین بار، اپل واچ و مک بوک را در ویتنام تولید کنند.


روزنامه نیک‌کی به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت چینی لاکس‌شیر پرسیژن اینداستری و شرکت تایوانی فاکسکان، تولید آزمایشی اپل واچ و مک بوک در شمال ویتنام را آغاز کرده اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل در حال تغییر بعضی از پایگاه‌های تولید آیفون، از چین به بازارهای دیگر از جمله هند است و  تولید آیفون ۱۳ در هند را از سال میلادی جاری آغاز کرده و سرگرم برنامه‌ریزی برای تولید تبلت‌های آیپد است. هند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، به همراه کشورهای دیگری مانند مکزیک و ویتنام به پایگاه‌های مهمی برای تولیدکنندگان قراردادی برندهای آمریکایی تبدیل شده‌اند که تلاش می‌کنند تولیدشان را از چین جا به جا کنند.

شرکت فاکسکان پس از انتشار گزارشهای مالی که فراتر از حد انتظارات بود، با اشاره به کندی تقاضا برای تلفن هوشمند، دورنمای محتاطانه‌ای برای سه ماهه جاری ترسیم کرد. فاکسکان مانند تولیدکنندگان دیگر با کمبود شدید تراشه روبرو بوده که به تولید این شرکت ضربه زده است زیرا موانع ناشی از قرنطینه‌های کرونا و جنگ در اوکراین، کانال‌های لجستیکی را مختل کرده است.

در این بین، شرکت BOE Technology Group که تامین‌کننده قراردادی اپل است، به دلیل سهمیه بندی برق در سیچوان، اعلام کرد تغییراتی در فعالیت‌هایش در این منطقه می‌دهد. این شرکت اعلام کرد با مقامات تماس گرفته و انتظار می‌رود تاثیر زیادی روی عملکرد عملیاتی این شرکت ایجاد نشود.

این شرکت چهار خط تولید نمایشگر برای دستگاه‌های سخت افزاری در این منطقه، دو خط تولید صفحه نمایش ال سی دی و دو خط تولید صفحه نمایش AMOLED دارد. شرکت BOE Technology Group حجم اندکی از نمایشگرها را برای گوشی‌های آیفون ۱۳ و مدلهای قدیمی‌تر را عرضه می‌کند و احتمالا نمایشگر برای مدل جدید آیفون ۱۴ را هم تامین خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، موج گرمای کم‌سابقه در استان سیچوان، باعث شده است مقامات چین سهمیه بندی برق را در شهرهای متعدد اجرا کنند که متعاقبا باعث کاهش تولید شماری از شرکت‌ها شده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان