خبرنگاری رسالت اسلامی و ملی است

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۳:۴۹ چاپ کد خبر: 176678
رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاری رسالت اسلامی و ملی است، گفت: خبرنگاران گیلان بر اساس اولویت های استان تولید محتوا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری های فعال در استان گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاری رسالت اسلامی و ملی است، اظهار کرد: همان طوری که انبیا و اولیا در راستای هدایت و آگاهی بخشی جامعه رسالت داشتند خبرنگاران نیز چنین رسالتی دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران برای ارتقای همه جانبه جامعه تلاش می کنند، افزود: همین روال در دنیا وجود اما با این تفاوت که رسانه در دنیا در دست غول های سیاسی است اما رسانه های ما در اختیار اسلام و مکتب توحیدی قرار دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه خبرنگاری و رسانه ای بودن رسالت بزرگی است و خبرنگاران باید جایگاه خود را در پازل نظام اسلامی درک کنند، ادامه داد: امروز در جبهه مقاومت رسانه های اسلامی همگرایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان رسانه ها عملکرد خوبی داشتند، افزود: دشمن هم می داند خبرنگاران دنیای اسلام متحد شده اند. باید این ارتباط تقویت شود /.

نماینده ولی فقیه در گیلان پاک دستی، خوش دستی، حضور میدانی با عقلانیت و سرعت، جهادی عمل کردن، مردمی بودن، جامعیت در نگرش، مصلح بودن و امیدآفرینی را از ابزارهای مورد نیاز خبرنگاران اعلام کرد و گفت: باید حرمت خبرنگاران نگهداشته شود.

وی اضافه کرد: بیمه اهل رسانه، امنیت شغلی، حقوق و سایر مطالبات آنها باید پیگیری و محقق شود، تأکید کرد: رسانه نیز باید دنبال اخبار اولویت دار در استان باشد و بر اساس اولویت ها اقدام شود

تقویت نظام صنفی رسانه در دستور کار است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این دیدار با اشاره به اینکه این استان از نظر تعداد رسانه رتبه هفتم کشور را دارد اظهار کرد: ۱۳۳ نشریه و روزنامه و ۲۳۸ سایت خبری در استان گیلان فعال هستند.

رضا ثقتی به حضور فعال رسانه های گیلان در همه عرصه ها اشاره و اضافه کرد: نگاه ارشاد حمایتی و پشتیبانی و ایجاد ساز و کارهای تسهیل در امور رسانه است.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای تعیین سهمیه در طرح ملی مسکن برای خبرنگاران گیلانی افزود: تقویت نظام صنفی در دستور کار است.

ثقتی با بیان اینکه توجه به عدالت رسانه ای در انعکاس اخبار و مطالبه گری از دیگراولویت ها است، گفت: فضای رسانه در سطح استان آرام و بدون تنش بوده و قابل ذمر است ۹۵ درصد حواشی فضای مجازی مربوط به افراد بدون مجوز است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان