حفاظت از اراضی علمی شود

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۰۰:۱۱ چاپ کد خبر: 176699
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای حفاظت از اراضی باید از نرم افزارها و سامانه های به روز و پیشرفته بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور، اظهار کرد: عدم اجرای برخی احکام قلع و قمع و تخریب در بخش امور اراضی تبعات اجتماعی به همراه دارد.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ تاکنون بیش از ۱۲۵ مورد حکم تخریب در بخش امور اراضی استان گیلان داشتیم که اجرا نشده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه حفاظت از اراضی باید به سمت روش های علمی و پیشرفته سوق داده شود، گفت: برای حفاظت از اراضی باید از نرم افزارها و سامانه های بروز و پیشرفته بهره ببریم.

محمدی ایجاد امنیت غذایی را در گرو حفظ اراضی کشاورزی دانست و بیان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی یک وظیفه مهم و حساس است که نباید به آن ساده انگارانه نگاه کرد.

وی با بیان اینکه گیلان جز ۱۰ استان مهم کشاورزی در کشور است، افزود: گیلان در برخی محصولات رتبه اول تا پنجم کشور را دارد و این مؤلفه ها بر اهمیت و جایگاه کشاورزی استان افزوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تأمین نیاز ۲۰ میلیون ایرانی در این استان خبر داد و اضافه کرد: زراعت برنج محصول اول استان گیلان است و در این محصول حرفی برای گفتن دارد.

محمدی با انتقاد از خارج کردن عرصه های حاصلخیز کشاورزی گیلان از چرخه تولید تصریح کرد: دست اندازی و تعدی به عرصه های کشاورزی در گیلان به عنوان دغدغه و چالش مطرح است.

وی با اشاره به محدویت های نیروی انسانی و امکانات افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه های زراعی یک چالش جدی در گیلان است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان