رشت- رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وجود ۷۰ برند معروف در این استان گفت: در صورت برنامه ریزی صحیح و استفاده از روش های نوین تجارت می توان اقتصاد گیلان را شکوفا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پور حیدری عصر چهارشنبه در نخستین همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار گیلان اظهار کرد: استان گیلان پیشرو در فرانچایز است.

وی با اشاره به تاکید وزارت صمت در خصوص توسعه کسب و کار و برگزاری دوره های آموزش در این خصوص افزود: با توجه به وجود ۷۰ برند معروف در گیلان، در صورت انجام برنامه ریزی دقیق و اصولی و استفاده از روش های نوین تجارت، علاوه بر کنار گذاشتن روش های سنتی می توان موجبات شکوفایی اقتصادی در این استان را پدید آورد.

پورحیدری با اشاره به ضرورت بهره گیری از روش نشان سپاری برای توسعه کسب و کار گفت: با استفاده از روش های علمی تجارت روز دنیا، می توان فضای کسب و کار گیلان استان را توسعه داده و رونق اقتصادی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده ۷۶ نفر در قالب تور تجاری و صنعتی برای بازدید از ظرفیت های گیلان، از کشور تاتارستان بازدید می کنند.

برگزاری نخستین همایش فرانچایز در گیلان

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن فرانچایز ایران نیز در ادامه در این همایش با بیان اینکه گیلان نخستین استانی است که همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در آن برگزار می شود، اظهار کرد: با فرهنگ سازی و ترویج فرانچایز اصولی می تواند قدم های مثبتی برای رونق اقتصادی در کسب و کارها برداشت.

محمد علی ملایی با بیان اینکه فرانچایز مدلی برای توسعه کسب و کار به طریقه ی علمی و اصولی است، افزود: انتظار می رود با فراهم سازی بسترهای لازم برای فرانچایزرها، کسب و کارها توسعه یافته و تعطیلی کسب و کارهای خرد ممانعت به عمل آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدل فرانچایز می تواند کسب و کارها را ماندگارتر کند در تلاشیم با حمایت متولیان این فرآیند توسعه یابد.

گفتنی است، فرانچایز مدلی برای توسعه کسب و کار است که بر اساس آن هنگامی که یک فرد یا مجموعه اقتصادی در صدد افزایش سهم خود در بازار فروش برآید یا دامنه جغرافیایی خود را با هزینه کم افزایش دهد، می تواند برای محصول و نام برند خود فرانچایز ایجاد کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان