رشت - رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رشد ۶۴ درصدی صدور کارت بازرگانی از ابتدای امسال تاکنون گفت: کارت های بازرگانی واگذار شده به افراد دیگر تعلیق می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی در گیلان با اشاره به رشد ۶۴ درصدی صدور کارت بازرگانی در گیلان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: این موضوع بیانگر رغبت بازرگانان گیلان به صادرات است.

وی به افزایش ۱۱۶ درصدی تمدید کارت بازرگانی از ابتدای امسال تا کنون اشاره و اضافه کرد. آمارها بیانگر رشد ۳۸ درصدی افزایش صادرات از نظر ارزش دلاری از مبادی گیلان است که سبب رونق اقتصادی و افزایش ارزآوری برای کشور شده است.

پورحیدری با اشاره به رشد ۱۲ درصدی میزان تناژ کالاهای صادراتی از گیلان گفت: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی گیلان مشخص شد که صادرات کالاهای تولیدی استان علاوه بر مبادی داخلی گیلان از سایر گمرکات کشور نیز انجام می شود که در سامانه سازمان توسعه صادرات، به عنوان صادرات کالا از گیلان ثبت نمی شود.

وی با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی میزان تناژ واردات کالا به گیلان و همچنین کاهش ۳ درصدی ارزش دلاری این کالاها در سال جاری ادامه داد: تمام کارت های بازرگانی فعال به صورت مستمر پایش شده و در حال حاضر تعداد کارت بازرگانی مشکوک به اجاره در حال بررسی دقیق هستند.

پورحیدری افزود: علاوه بر جلوگیری از واگذاری کارت های بازرگانی به غیر، کارت های بازرگانی واگذار شده نیز تعلیق می شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان