رشت- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: انتقال پیام عاشورا و حمل پرچم امربه معروف و نهی از منکر رسالت حضرت زینب (س) است.

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا خیرخواه ظهر پنج شنبه در ویژه برنامه «آیه های آفتاب» و دهه ترویج معارف نماز با اشاره به اینکه رسالت حضرت زینب (س) انتقال پیام قیام حسینی و حمل پرچم امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: پاسداشت قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر نیازمند رسیدن به زهد و عرفان عقلانی است.

وی تصریح کرد: این شایستگی و شناخت قدر و جایگاه در حضرت زینب (س) متبلور بوده و بر همین اساس صبر، بردباری و گذشت زینبی الگویی برای همگان به ویژه بانوان است.

خیرخواه در ادامه با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان به کشور آنها شهدای زنده و سرمایه های ایران اسلامی هستند، ادامه داد: قدرشناسی از این سرمایه ها نیازمند فرهنگ سازی توجه ویژه به طرح تکریم و ارج گذاری به رشادت ها و تحمل مصیبت ها آنها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه لازمه نهادینه سازی فرهنگ قدرشناسی درک درست از جایگاه و آگاهی از دشواری های ایثارگران است، تاکیدکرد: برای ایجاد پیوندهای هرچه بهتر نیازمند هم نشینی با این افراد هستیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان