رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تغییر کاربری عرصه های حاصلخیز استان خط قرمز این سازمان است، گفت: اجازه هیچ گونه تغییر کاربری را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح محمدی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط خاص دنیا و جامعه به ویژه در حوزه کشاورزی اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی مهم و اولویت کشور و وزارت کشاورزی است.

وی با بیان اینکه گیلان جز ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات کشاورزی است، گفت: باید نخستین فعالیت در استان گیلان به حوزه کشاورزی باشد زیرا سرمایه گذاری در این حوزه نتیجه بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه نگاه در حوزه کشاورزی علمی است، اضافه کرد: در این راستا تلاش شده با امضای تفاهم نامه با دانشگاه ها زمینه ورود علم به زمین های کشاورزی فراهم شود.

محمدی با اشاره به اینکه رسیدن به نتیجه در این مسیر زمانبر است، ادامه داد: کاروان های ترویجی در حوزه زراعی تشکیل شده و با دنبال این هستیم که این کاروان در حوزه باغی نیز تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد علمی باید به ثروت تبدیل شود، تصریح کرد: امروز شرایط حساس شده و با تغییرات اقلیم و کاهش نزولات جوی مواجه هستیم و افزایش دمای هوا و وقوع سیل ها هشداری برای ما است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه عرصه طبیعی نباید تخریب شود، گفت: گیلان بر خلاف استان های شمالی هنوز بکر باقی مانده و باید این عرصه های طبیعی حفظ شود.

محمدی با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی به حوزه کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به ویژه در استان گیلان با توجه به اقلیم و جغرافیا به همه کشور باز می گردد.

وی با بیان اینکه گیلان در تولید مرغ از رتبه پنجم به سوم رسیدیم، گفت: در تولید برنج تأمین کننده قوت ۲۰ میلیون ایرانی را تأمین می کنیم و علارغم کاهش بارش ها و وجود نگرانی در زمینه تأمین منابع آبی با همکاری همه به ویژه کشاورزان و با کار دانشی و علمی پیش بینی شده شاهد بیشترین تولید محصول در سال زراعی جاری باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان برداشت شده که عملکرد شالیزارها مطلوب است، ادامه داد: امسال پیش بینی شده یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک از زمین های زراعی استان برداشت شود و برنامه جهاد کشاورزی افزایش ظرفیت ها و میزان تولید است.

وی با بیان اینکه با استفاده از ارقام پرمحصول به دنبال جهش تولید برنج هستیم، تصریح کرد: تجربه تحریم و جنگ و اوکراین نشان داده که کشورها به آسانی غلات را در اختیار دیگران نمی گذارند.

محمدی در ادامه بر لزوم حفظ عرصه های تولید در استان گیلان تأکید و اضافه کرد: امروز شاهد هجوم تغییر کاربری ها در استان گیلان هستیم اما خط قرمز جهاد کشاورزی گیلان عرصه های حاصلخیز کشاورزی که اجازه تغییر کاربری نمی دهیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان