اهر- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر، دلیل گسترش بوی نامطبوع در شهر اهر را «معیوب بودن تصفیه خانه فاضلاب شهری» عنوان کرد.

عبدالرضا کلانتری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گلایه شهروندان اهری از گسترش بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر اظهار داشت: طی بررسی انجام شده در سال گذشته و سال جاری؛ عمده منشأ بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر اهر از تصفیه خانه فاضلاب شهری نشأت می گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر ادامه داد: خوشبختانه اخیراً به همت دادستان عمومی و انقلاب اهر، با ماشین آلات سنگین خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری که به رودخانه اهرچایی هدایت می شود.

وی تأکید کرد: نمونه برداری از خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری اهر نشان می دهد که آلودگی بیش از حد استاندارد است، به عبارتی خروجی تصفیه خانه فاضلاب که به اهرچایی هدایت می شود با استانداردهای محیط زیست مغایر است.

کلانتری، دلیل بروز بوی نامطبوع از تصفیه خانه فاضلاب شهری اهر را ظرفیت پایین، عدم تصفیه کامل فاضلاب و فرسودگی تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب عنوان کرد و اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری در اهر ضروری است تا معضل بوی نامطبوع که نفس شهروندان اهری را بَند آورده؛ حل شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا بوی نامطبوع ناشی از تصفیه خانه فاضلاب به مرکز شهر اهر نیز نفوذ می کند؟ گفت: طبق بررسی های انجام یافته؛ عمده مردم اهر حتی مرکز شهر که بوی نامطبوع را استشمام می کنند ناشی از تصفیه خانه فاضلاب شهری است. ما سال گذشته منشأ بوی نامطبوع که تصفیه خانه فاضلاب شهری است را به مراجع مربوط اطلاع داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری اهر با ورودی تطبیق ندارد، پس ناچاراً مجبور می شوند تا عمل تصفیه را به صورت کامل انجام ندهند. از طرفی در بازدیدهای ما مشخص شد که تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب شهری من جمله هوادهی معیوب است و تمامی ۲۴ دستگاه هوادهی تصفیه خانه فاضلاب شهری به صورت هم زمان کار نمی کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان