نخستین برد استقلال در انزلی رقم خورد

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ ۰۳:۱۷ چاپ کد خبر: 176754
استقلال با نتیجه سه بر یک موفق شد در زمین ملوان انزلی میزبان خود را مغلوب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، در هفته دوم مسابقات لیگ برتر، استقلال موفق شد با نتیجه سه بر یک مقابل حریف گیلانی خود پیروز شود. 

در شرایطی که مدافع عنوان قهرمانی تا دقیقه ۵۸ تیم بازنده زمین بود، با حضور مهدی قایدی کامبک فوق العاده ای داشت و توانست سه بار دروازه ملوان را باز کرده و برنده از زمین خارج شود. 

این بازی با موقعیت خوبی برای استقلالی ها آغاز شد، ارسال مهدی پور در دهانه دروازه به کوین یامگا رسید و این بازیکن با ضربه سر، توپ را در اختیار سجاد شهباززاده قرار داد که ضربه او در آستانه ورود به دروازه با برخورد به مدافع میزبان راهی کرنر شد. 

دقایقی بعد نیز کوین یامگا با نفوذ به درون محوطه جریمه صاحب فرصت خوبی شد که شوت او را رضا حیدری، سنگربان ملوان دور کرد.

لحظاتی بعد، ملوان روی نخستین فرصت جدی خود به گل رسید، صادق بارانی با حرکت از سمت راست، با یک پاس رو به بیرون بازگیر را صاحب موقعیت کرد که ضربه فنی و بغل پای این بازیکن به گوشه دروازه رفت و انزلی چی ها با یک گل از حریف خود پیش افتادند. 

ملوان می توانست در نیمه اول اختلاف را به عدد ۲ برساند. کاظمین با نفوذ از سمت راست، وارد محوطه جریمه شد که حسینی با خروج از دروازه، زاویه را برای او تنگ کرد که این توپ به بیرون رفت.

یک دقیقه پس از این موقعیت، ارسال بلند یامگا در محوطه ۶ قدم به محبی رسید که ضربه سر این بازیکن را گلر ملوان برگشت داد و مانع از گلزنی وینگر بوشهری شد. 

۴۵ دقیقه اول با برتری ملوان به پایان رسید، در ابتدای نیمه دوم ساپینتو دست به تغییر سیستم تیمش زد و با ورود جلالی به جای سلمانی، خط دفاع تیم را چهار نفره کرد.

در دقیقه ۵۲ حرکت حردانی از سمت راست و ارسال تند و تیز او به روی دروازه، مقابل دروازه خالی به محبی رسید و این بازیکن که تصور رسیدن پاس حردانی را نداشت، این موقعیت را از دست داد. 

در دقیقه ۵۷ جلالی با حرکتی فوق العاده خط دفاعی حریف را به هم ریخت، او سه بازیکن ملوان را دریبل زد و با ارسال به روی دروازه، یامگا را صاحب موقعیت کرد که ضربه کم جان این بازیکن با برخورد به مدافع ملوان راهی کرنر شد. یک دقیقه بعد کرنر ارسالی مهدی پور در دهانه دروازه به عارف غلامی رسید و این بازیکن با یک ضربه سر، کار را به تساوی کشاند. 

پس از این گل، ملوان دو موقعیت استثنایی به روی دروازه استقلال خلق کرد. ابتدا پاس پشت مدافعین صادق بارانی به کاظمین رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک توپ را به آسمان زد. سپس سجاد بازگیر روی پاس کاظمین با حسینی تک به تک شد و حتی گلر آبی ها را نیز دریبل زد که در ادامه و با بسته شدن زاویه، ضربه بی دقت او به بیرون رفت. 

اما تعویض مهدی قایدی در دقیقه ۶۵ ورق بازی را برگرداند، فرار تند و تیز یامگا از راست و پاس او به دهانه دروازه، به قایدی رسید و این بازیکن با ضربه ای تمام کننده، استقلال را به گل پیروزی بخش رساند. در ادامه پیمان بابایی تازه وارد نیز دروازه ملوان را باز کرد که این گل توسط کمک داور مردود اعلام شد. 

در شرایطی که بازی رو به پایان بود، حرکت تکنیکی مهدی قایدی از سمت چپ و ورود به درون محوطه جریمه، با سرنگونی این بازیکن توسط سعید کریمی همراه شد که مهدوی داور مسابقه نیز یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد و مهدی پور توانست این موقعیت را به گل تبدیل کند تا استقلال در پایان با نتیجه سه بر یک برنده از زمین خارج شده و به نخستین پیروزی فصل خود دست یابد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان