رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه در تلاشیم تا تعداد بازارچه های خود اشتغالی مختص بانوان در رشت افزایش پیدا کند، گفت: با افزایش این بازارچه ها می توانیم، به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بخشی دیگر از ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز با حضور در مجموعه گیل بانو (بازارچه خود اشتغالی زنان بی سرپرست و بدسرپرست) با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: زحمات مجموعه گیل بانو شایسته تقدیر است و بنده معتقدم در شرایطی که حتی مردان نیز به واسطه مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه در تامین معیشت با مشکلات فراوانی مواجه هستند، فعالیت بانوان که به دلایلی تامین معیشت خانواده بر عهده آنان است، قابل احترام و شایسته تقدیر است. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه در تلاشیم تا تعداد بازارچه های خود اشتغالی مختص بانوان در رشت افزایش پیدا کند، افزود: همواره تمایل داشتم فضای اشتغال برای بانوانی که در چنین شرایطی مشغول به فعالیت هستند، بدون واسطه و عایدات از فروش محصولات صنایع دستی و غیره مستقیما به دست بانوان شاغل در چنین حوزه هایی برسد و خوشبختانه مدیریت بازارچه گیل بانو واقعا به نحو احسن و بدون دریافت عایدات مشغول به فعالیت و حمایت از بانوان هستند که شایسته تکریم است. 

وی به حضور برخی از اعضای شورا و مدیران شهرداری رشت در نشست امروز در مجموعه گیل بانو اشاره کرد و گفت: این نشان دهنده نگاه مثبت شورا و شهرداری رشت به این مجموعه است و با توجه به تفاهم نامه سه جانبه ای که اخیرا ما بین شهرداری رشت، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش منعقد شد، می توانیم از ظرفیت بازارچه گیل بانو به منظور ارائه محصولات صنایع دستی و تلفیق آن با برند شهر خلاق خوراک استفاده کنیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به یکی از برنامه های مجموعه بازارچه گیل بانو در راستای حمایت از کودکان بیان کرد: با آموزش و پرورش گیلان پیرامون معرفی و ارائه آموزش غذاهای سنتی شهر رشت و نحوه طبخ آن به آینده سازان این شهر و دیار بر اساس تفاهم نامه ای که به آن اشاره شد، صحبت هایی انجام شده و می توانیم در این مبحث نیز از ظرفیت بازارچه گیل بانو استفاده شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه است، تصریح کرد: با افزایش این بازارچه ها می توانیم ضمن ایجاد فضای کسب وکار مناسب برای بانوان بی سرپرست و بد سرپرست رشت، به طور مستقیم و غیرمستقیم برای بخشی دیگر از افراد فعال در حوزه صنایع دستی و غیره نیز بازار کار فراهم کرد. 

شورا و شهرداری رشت حامیان مجموعه گیل بانو
مدیر پروژه گیل بانو نیز در این نشست با قدردانی از حمایت های همه جانبه شورا و شهرداری رشت از این مجموعه اظهار کرد: رئیس شورای شهر رشت، طی نامه ای سازمان های زیرمجموعه شهرداری رشت را مکلف به خرید برخی از ملزومات مورد نیاز از بازارچه گیل بانو کردند که از این بابت، کمال تشکر داریم. 

گلناز نظامی با بیان اینکه در مراسم امروز قصد داریم از حامیان بازارچه گیل بانو تقدیر کنیم، افزود: شورا و شهرداری رشت همواره حامی و همراه این مجموعه بوده اند و امیدواریم در ادامه مسیر نیز همراهی آنان را داشته باشیم. 

وی به انتخاب خیریه ایزددوستان مجری پروژه گیل بانو به عنوان یکی از سمن های برتر استان گیلان در ۲۳ مرداد روز ملی تشکل ها از جانب استانداری گیلان اشاره کرد و گفت: از این مجموعه به واسطه های حمایت هایی که از زنان بی سرپرست و بد سرپرست انجام می دهد تجلیل شد و ما نیز تمایل داریم از حامیان این بازارچه تشکر کنیم که شورا و شهرداری رشت در تمامی ادوار یکی از بزرگترین حامیان این مجموعه طی این سال ها بوده اند. 

مدیر پروژه گیل بانو با اشاره به اینکه چشم انداز دو سال آینده این بازارچه نیز تدوین شده است، تصریح کرد: گیل بانو نخستین مرکز تولیدات بی واسطه و به صورت شبکه ای توسط بانوان سرپرست خانوار است و ما در تلاشیم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان، بانوان به استقلال مالی دست پیدا کرده و بخشی از مشکلاتشان مرتفع شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان