رشت- امام جمعه رشت با هشدار نسبت به فروش زمین های گیلان و فرصت طلبی عده ای سودجو از مسئولان و متولیان خواست تا هوشیار باشند و با در نظر گرفتن مشکلات مانع تغییر کاربری ها شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به روز پزشک و ضمن تقدیر از تلاش های جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف های زیادی برای گفتن داریم.

وی در ادامه به دستاوردها و موفقیت های به دست آمده در حوزه درمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: موفقیت در عرصه دانش سلول های بنیادین و سایر عرصه های درمانی ایران را به یکی از کشورهای مرجع در منطقه و دنیا تبدیل کرده است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به عقب ماندگی های ایران قبل از انقلاب و مقایسه آن با پیشرفت های به دست آمده بعد از پیروزی انقلاب در حوزه های مختلف به ویژه علمی ادامه داد: عده ای به دنبال نادیده گرفتن این پیشرفت ها و دستاوردها هستند و با سیاه نمایی وضعیت را به گونه ای دیگر به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب با وجود همه پیشرفت ها فاصله داریم، اضافه کرد: با توسعه نظام سلامت به ویژه در حوزه بیمه و تحت پوشش قرار دادن داورها به خصوص داروهای خاص می توانیم شرایط را بهتر کنیم.

امام جمعه رشت در ادامه به معطلی چند ساعت بیماران برای ویزیت در مطب های پزشکی اشاره و آن را قابل قبول ندانست و گفت: نظام پزشکی برای برطرف کردن این مشکل باید اقدام اساسی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از تلاش همه پزشکان و پرستاران و فعالان حوزه بهداشت و درمان تأکید کرد: اخلاق مداری باید سرلوحه همه فعالیت ها در حوزه بهداشت و درمان باشد.

هشدار نسبت به دخالت در عزل و نصب ها

وی در ادامه به موضوع فروش زمین های استان گیلان اشاره و با هشدار به مسئولان و متولیان اظهار کرد: مردم بنا به مشکلاتی اقدام به فروش زمین خود می کنند و سودجویان نیز از این فرصت استفاده می کنند مسئولان باید با رفع مشکلات این فرصت را از سودجویان بگیرند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی خواستار اقدام مسئولان برای رفع مشکلات شد و افزود: باید با حمایت از واحدهای تولیدی و احیای کارخانجات زمینه اشتغال را فراهم کنیم زیرا برخی از واحدها تنها به یک حمایت کوچک برای آغاز فعالیت هستند.

وی در ادامه به دخالت عده ای در عزل و نصب ها در استان اشاره و با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد نامه نگاری از داخل و خارج یک دستگاه اجرایی برای تغییر مدیر و روی کار آمدن شخص خاصی هستیم، گفت: عدم ثبت مدیریت به استان گیلان ضربه می زند.

امام جمعه رشت همچنین به موضوع مذاکرات و صحبت مقامات آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی اشاره و اظهار کرد: هدف این کشورها ربط دادن مذاکرات به اقتصاد کشور برای رسیدن به اهداف خود است.

وی با بیان اینکه عده ای در داخل ادعا کرده اند که اگر مذاکره نشود در آینده با بحران مواجه می شویم، گفت: دولت سیزدهم اقتصاد و معیشت کشور را به مذاکرات گره نزده هیچ اتفاقی نمی افتد چرا که هیچ کدام از تلاش های دشمن به ثمر نرسیده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان