رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به احتمال ورود گرد و خاک به این استان گفت: هوا تا پایان هفته صاف و آفتابی است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی اظهار کرد: بررسی ها نشان دهنده استقرار جوی پایدار در منطقه است.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: بنابراین تا اواخر هفته آسمانی صاف تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال ورود گرد و خاک برای استان گیلان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این از فردا گاهی با نفوذ ناپایداری های موقت شرایط برای بارش های پراکنده و کاهش نسبی دما تا پنجشنبه مهیا می شود، گفت: طی ۴۸ ساعت آینده شاهد ورود گرد و خاک از سمت شمال شرق به استان گیلان هستیم.

دادرس با بیان اینکه امروز آسمان اکثر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای سواحل نیز حداکثر سرعت وزش باد به ۱۰ متر بر ثانیه و ۱۴ متر بر ثانیه برای نواحی دور ساحل پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج نیز حداکثر به یک متر و ۲۰۰ سانتی متر در سواحل و یک متر و ۸۰ سانتی متر در مناطق دور از سواحل می رسد، گفت: با توجه به این شرایط دریا برای انجام فعالیت های مرتبط و گردشگری به ویژه شنا مناسب نیست.

دادرس با بیان اینکه برای شهر رشت نیز امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی می شود، افزود: دما نیز برای این شهر بین ۱۹ تا ۳۴ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان