رئیس فرهنگسرای اندیشه از آغاز برگزاری سلسله جلسات «بازاندیشی مهاجرت» برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع از فردا یکشنبه ۳۰ مرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر امین زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری سلسله جلساتی با موضوع مهاجرت خبر داد و گفت: فرهنگسرای اندیشه در ادامه برنامه های خود به منظور تبیین موضوعات پربحث روز جامعه و بهره گیری از نقطه نظرات صاحب نظران و اندیشمندان درباره مقولات اجتماعی و فرهنگی، این بار سراغ موضوع مهاجرت رفته و با برگزاری سلسله جلسات «بازاندیشی مهاجرت»، این مقوله پرچالش را با حضور صاحب نظران و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: این جلسات در قالب بسته برنامه های «سایه روشن» بوده که پیش از این توسط فرهنگسرای اندیشه و در موضوعات حجاب، عرفان های کاذب، مهدویت، معنویت های بازاری، عرفان واره حلقه و … برگزار می شد. برهمین اساس، در این مرحله؛ در هر جلسه مهم ترین موضوعات در حوزه مهاجرت مورد بررسی قرار می گیرد. نخستین جلسه از این برنامه با موضوع «نخبگان مهاجر» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ با اشاره به برگزاری اولین جلسه از این برنامه گفت: در اولین جلسه، ۲ چهره صاحب نظر در حوزه مهاجرت نخبگان حضور داشته و درباره ابعاد مختلف این موضوع صحبت می کنند. سیدعلی حسینی معاون مرکز تعاملات بین الملل علم و فناوری و غلامرضا منتظمی دیپلمات سابق ایران در فرانسه و مدیرعامل مؤسسه بین المللی افق نو مهمان این جلسه خواهند بود. همچنین حمید یزدانیان اجرای این جلسه را برعهده خواهد داشت.

امین زاده درباره ضرورت اجرای این برنامه گفت: مهاجرت نخبگان در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و تعدادی از دانش آموختگان برتر کشورمان گزینه مهاجرت را انتخاب می کنند. با توجه به آسیب ها و صدمه هایی که این پدیده بر فرهنگ کشور وارد می کند، این سلسله جلسات طراحی شده و به شناخت دقیق این مقوله و عوامل مؤثر بر آن می پردازد. همچنین کارشناسان امر راهکارهای متنوعی را برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد خواهند داد.

وی افزود: تحلیل و بررسی مؤثر مسئله مهاجرت نخبگان و دلایل افزایش گرایش به آن با هدف آسیب شناسی این مقوله از زوایای مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … از جمله اهداف این برنامه است.

نخستین جلسه از ویژه برنامه «بازاندیشی مهاجرت» روز یکشنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود. از عموم شهروندان دعوت شده با حضور در این جلسه، سوالات خود را درباره این موضوع مطرح کنند. همچنین شرکت کنندگانی که قصد تماشای آنلاین این جلسه را دارند می توانند از طریق لینک https://online.shahramookht.ir/ch/gapogoft وارد جلسه شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان