مشهد ـ مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: مسئولان باشگاه شهرخودرو اواخر هفته گذشته تاکید کردند که برای ادامه تیم داری آمادگی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر هاشمی جواهری ظهر یکشنبه در اولین نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در محل سالن جلسات اداره کل اظهار کرد: مطابق هماهنگی هایی که با هیأت فوتبال استان داشته ایم، تاکید کردیم که سهمیه این تیم نباید از استان خارج شود. مسئولان باشگاه شهرخودرو اواخر هفته گذشته اعلام کردند که امتیاز تیم را به یک گروه مشهدی فروخته اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: البته هیأت فوتبال خراسان رضوی در قضایا حضور فعالی نداشته است. در اسرع وقت جلسه ای با خریداران گذاشتیم. تیم شهرخودرو امتیازش فروخته شده و گروه جدیدی که علاقه مند به حضور در فوتبالند، اعلام کرده اند وضع مالی خوبی دارند.

وی اظهار کرد: برای بقای شهرخودرو در لیگ برتر تلاش زیادی کردیم، اما متأسفانه این تیم در نیم فصل نخست امتیازات کمی اندوخته بود و سقوط کرد.

هاشمی جواهری افزود: فوتبال ما وضعیت مناسبی ندارد. در هشت سال گذشته دو تیم لیگ برتری داشتیم، اگر کمی از شهرخودرو حمایت می شد در حال حاضر شرایط بهتری داشت و دیگر برای آن به دنبال اسپانسر نبودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: از روز نخستی که به اداره کل ورزش وجوانان استان آمدم از شهرخودرو حمایت کردم. از همان ابتدا این تیم امتیازات خوبی جمع آوری کرد، اما جمع آوری امتیازات آنقدر نبود که شهرخودرو را قعر جدول جدا کند.

وی اظهار کرد: در همان روزهای ابتدایی حضورم در اداره کل ورزش وجوانان استان پروانه کمیسیون ماده ۵ مربوط به این تیم را امضا کردم. مسئولان شهرخودرو با هیأت فوتبال هماهنگ نبودند، اما ما اعلام کردیم که هر کمکی از دستمان برآید دریغ نخواهیم کرد و پای کار هستیم.

هاشمی جواهری بیان کرد: در حال حاضر نیز مسئولان شهرخودرو مشکلی با من ندارند. حیدرپور چندین بار گفته که اداره کل ورزش وجوانان استان هر کاری از دستش برآمده انجام داده است. اجاره هر جلسه استفاده از ورزشگاه ثامن الائمه ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است، اما این ورزشگاه را برای تمرینات و مسابقات رایگان در اختیار شهرخودرو قرار دادیم. برای ورزشگاه امام رضا (ع) اختیاری نداشتم، اما برای همین ورزشگاه هم با تاج فیروز رایزنی کردیم و تخفیف هم برای باشگاه گرفتیم، اما شرایط استفاده از ورزشگاه امام رضا را نداشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: درست است که فوتبال پرطرفدار است و رشته خاص محسوب می شود، اما نباید فوتبال را فدای سایر رشته های ورزشی کرد. تا جایی که در توانمان بوده به فوتبال کمک کرده ایم.

وی افزود: ورزش در دنیای امروز جایگاه خاصی دارد و به عنوان یک پدیده اجتماعی و سیاسی شناخته می شود، اگر سیاسیون در ورزش دخالت دارند، به دلیل کمک به ورزش نیست، بلکه سیاسیون می خواهند از ظرفیتی که ورزش در فضای جامعه ایجاد می کند، بهره ببرند.

هاشمی جواهری در خصوص تأخیر در ابلاغ حکم مدیرکلی خود نیز اظهار کرد: زمانی که سجادی، وزارت ورزش را بر عهده گرفت به دنبال جایگزینی مدیران کل استانی بود. فرزاد فتاحی باید از اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی جدا می شد. بنابراین نیاز بود که سریعاً اقدامی صورت گیرد. افشین داوری پیش از آنکه استاندار خراسان رضوی تعیین شود، به واسطه ارتباط نزدیکی که با حمید سجادی، وزیر ورزش داشت، بر این مسند قرار گرفت. وقتی استاندار خراسان رضوی مشخص شد، هماهنگی زیادی میان افشین داوری و شخص استاندار وجود نداشت که یک سری حواشی در پی آن به وجود آمد. عرف است که وزرا برای انتصاب مدیران کل در استان ها با استاندار مربوطه رایزنی کنند و هماهنگی داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص انتصاب اعضای شورای شهر مشهد در رأس هیأت های ورزشی نیز افزود: برخی مواقع مدیران مجبور می شوند تصمیماتی بگیرند که به آنان اعلام شده است، در برخی از هیأت های ورزشی نیز مجبور شدیم تغییراتی ایجاد کنیم.

وی گفت: سعی داشتیم با رعایت احترام این اتفاق رقم بخورد. در هیأت دوچرخه سواری روزبهانه زحمات زیادی کشیده بود، اما مجبور بودیم تغییراتی در آن هیأت ایجاد کنیم. برای ما اهمیتی ندارد عضوی که به عنوان سرپرست انتخاب می شود در چه ارگان هایی سمت دارد.

هاشمی جواهری افزود: رشته دوچرخه سواری ابعاد اجتماعی و همگانی دارد و یکی از دلایل انتخاب مجید طهوریان، عضو شورای شهر مشهد در این سمت، تعمیم این رشته ورزشی در ابعاد اجتماعی بود. اتفاقی که در پیست دوچرخه سواری ثامن و پارک های شهر رخ داده به سبب حضور مجید طهوریان در این هیأت ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: در اداره کل ورزش وجوانان به دنبال کارهای پایدارم، چرا که معتقدم ورزش نیاز به اسپانسر ندارد، بلکه می تواند به اسپانسرها سرویس دهد. بر همین اساس در نظر داریم هیأت امنایی در استان تشکیل شود تا همانند شهرهای اصفهان و تبریز به ورزش کمک کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان