به گفته مجری اشتغال اجتماع محور گیلان، ۱۵۰ طرح در قالب مدل های اشتغال زایی سحاب با هدف راه اندازی مشاغل خرد و خانگی در ماسال اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، ساریه پورصالح امروز در جلسه کارگروه اشتغال بنیاد برکت ماسال در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به اجرای طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در هفت روستای کمتربرخوردار ماسال در سال جاری  اظهار کرد: ۱۵۰ طرح در قالب مدل های اشتغال زایی سحاب (طرح سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت) با هدف راه اندازی مشاغل خرد و خانگی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت عمده فعالیت ها و اقدامات خود را برای ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده، گفت: عمده مشاغل ایجاد شده در مناطق محروم روستایی در رشته های شغلی کشاورزی، دامداری، آبزی پروری، زنبورداری، گردشگری، صنایع دستی، فرش دستباف، تولید پوشاک، مشاغل صنعتی و خدماتی، کارگاه های کوچک و فرآوری است.

مجری اشتغال اجتماع محور با بیان اینکه این بخش از مشاغل با سرمایه اندک استقرار پیدا می کنند، تصریح کرد: اجرای طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت در مناطق محروم روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس را در این مناطق به دنبال داشته است.

پورصالح با اذعان به اینکه آیین نامه اجرایی بنیاد برکت با توجه به ظرفیت و پتانسیل مناطق هدف پرداخت می شود: افزود: ۱۵۰ طرح در ۲ بخش مرکزی و شاندرمن در هفت روستای وشمه سرا، گیله سرا، شالما، چپه زاد، ملک جهان، کیشه خاله و توسه سرا با محوریت کسب وکارهای توسعه محور و ایجاد اشتغال جدید در قالب تسهیلات چهار درصدی حمایت می شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان ماسال نیز با اذعان به اینکه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته باید تقویت شود، اظهار کرد: نباید موانع در مسیر اشتغال از پویایی طرح های اشتغال زا بکاهد و همه دستگاه های اجرایی و مسؤولین محلی باید در این راستا برای پیشبرد اهداف بنیاد برکت ساعی و کوشا باشند.

غلامرضا گیل چالانی، تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل خرد خانگی را بسیار تاثیرگذار در جوامع روستایی دانست و افزود: باید نظارت بر ثبت نام متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی تقویت شود تا وام اشتغال در اختیار هرکسی قرار نگیرد و شرایط برای توسعه ورونق روستایی با توجه به اهداف بنیاد برکت حصول پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولین باید در جذب سرمایه گذاری های حمایتی، اقدامات قابل توجهی نشان دهند، گفت: باید در ایجاد اشتغال، انگیزش ها را تقویت کرد و موانع موجود را با  تلاش و هم افزایی از جلوی راه کارآفرین و نهادهای حمایت کننده برداشت تا از پویایی طرح های اشتغال زا کاسته نشود.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان