رشت- فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش مهم گیلانی ها در امنیت کردستان گفت: شهید نوبخت نخبه و کاربلد بود و نقش وی در خنثی سازی نفوذ ضد انقلاب در کردستان ماندگار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن رستگارپناه عصر دوشنبه در یادواره شهدای گیلانی در کردستان و نکوداشت شهید «صادق سرایی نوبخت» در حسینیه شاهد و ایثار رشت اظهار کرد: یادواره های شهدا فرصت مغتنمی است تا خودشناسی و خداشناسی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شهید صادق سرایی نوبخت، افزود: نقش شهید نوبخت در کوتای نوژه بسیار پررنگ است.

این فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید نوبخت چهره ای نخبه و کاربلد بود، گفت: خدماتی که شهید نوبخت در قائله کردستان و خنثی سازی نفوذ ضد انقلاب ارائه داد، ماندگار شد.

سردار رستگارپناه با اشاره به شرایط خوف و ضدانقلابی در مناطق کردستان اضافه کرد: با توجه به تحریم های انتخابات و انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب مردم کردستان به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.

وی با بیان اینکه نسل جوان باید از حوادث انقلاب اسلامی آگاه شوند، افزود: مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هر کدام از حوادث دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجربه گران سنگی است، اضافه کرد: اثرگذاری جوان کم سن و سال رشتی و گیلانی در سنندج و کردستان تا سال ها باقی می ماند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه نسل امروز باید از گذشتگان درس بگیرند، گفت: هر لحظه زندگی، رفتار و گفتار شهدا حاوی درس و تأمل است.

وی با اشاره به رویکرد جهادی و میدانی شهدا در دوران دفاع مقدس افزود: مسئولان باید از خدمت گذاری و میدانی بودن شهدا درس بگیرند.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره رشادت های گیلانیان در امنیت کردستان بیان کرد: مسئولان و متولیان باید خاطرات شفاهی رزمندگان گیلانی و افتخار آفرینی آنها در کردستان و دیگر نقاط کشور را به کتاب تبدیل کنند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه گیلان در دفاع مقدس، امنیت داخلی و مدافعان حرم سرآمد هستند، گفت: تلاش و کوشش جوانان گیلانی در عرصه های مختلف دفاع مقدس و جبهه مقاومت ستودنی است.

وی با بیان اینکه شهدا سرمایه جاودان انقلاب هستند، افزود: رهبری فرزانه، شهدا و مردم سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و برای آینده کشور باید نسل سازی کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان