اگرچه سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک بازنشستگی خود را تکذیب می کند اما حکم صادر شده از طرف وزارت ورزش بر بازنشستگی وی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه انتخابات کمیته ملی المپیک، موضوع بازنشستگی کیکاوس سعیدی دبیرکل این کمیته، حواشی زیادی پیرامون او و انتخابات پیش رو ایجاد کرد. حواشی که البته حکم وزارت ورزش به همه آنها پایان داد.

حکم بازنشستگی سعیدی ۲۶ مردادماه توسط برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش صادر شده و بر این اساس سعیدی از امروز سه شنبه اول شهریورماه بازنشسته به حساب می آید.

این در حالی است که وی مدعی است بازنشسته نشده و حتی در حاشیه مجمع امروز فدراسیون بدمینتون هم روی این موضوع تاکید کرد.

البته از طرف کمیته ملی المپیک رایزنی هایی جهت اخذ مهلت یک ماه برای کیکاوس سعیدی انجام شده است. در پیش بودن انتخابات کمیته ملی المپیک، حق امضای سعیدی و مهیا شدن فرصت لازم برای انتقال امضا دلیل این رایزنی عنوان شده است.

طبق حکم وزارت ورزش، کیکاوس سعیدی از امروز بازنشسته است

کیکاوس سعیدی همزمان با انتخابات دی ماه سال ۹۶ کمیته ملی المپیک به عنوان خزانه دار و ذی حساب وارد این کمیته شد. او دو سال با این عنوان در کمیته ملی المپیک فعالیت داشت اما بعد از مشکلات ایجاد شده برای شاهرخ شهنازی که منجر به استعفایش از دبیرکلی شد و بر اساس پیش نویس اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک، سعیدی از سوی صالحی امیری به عنوان سرپرست دبیرکلی انتخاب شد.

سعیدی ۱۱ آذرماه ۹۸ و ۶ ماه بعد از سرپرستی دبیرکلی، حکم قطعی برای این مسئولیت را دریافت کرد. از تیرماه سال گذشته هم وی متصدی سرپرستی آکادمی ملی المپیک شد اما در آخرین نشست هیات اجرایی (۲ مردادماه) در مورد او و مسئولیت هایش تصمیم های جدیدی گرفته شد که منجر به معرفی به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک و ادامه فعالیت در کمیته به عنوان سرپرست دبیرکلی شد.

این جابه جایی ها البته در راستای انتخابات کمیته ملی المپیک و ورود او انجام شد کمااینکه سعیدی در آخرین روز نام نویسی از کاندیداها به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک کاندیدای کسب کرسی ریاست و نایب رئیسی شد اما بعید است با توجه به حکم بازنشستگی اش بتواند ورود قانونی به انتخابات داشته باشد.

در همین زمینه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده که سعیدی تصمیم به انصراف از انتخابات گرفته و موضوع را طی نامه ای به اعضای مجمع اعلام خواهد کرد.

برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک برای ۶ شهریورماه پیش بینی شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان