آغاز توزیع تخم نوغان پاییزه در گیلان

۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۲:۴۷ چاپ کد خبر: 176982
رشت- معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان پاییزه در استان گیلان گفت: پیش بینی شده در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی در توزیع باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فرزانه پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان پاییزه گفت: نوغانداران می تواند به مراکز تعیین شده در سطح استان گیلان مراجعه کنند.‏

وی با بیان اینکه شعبات ما در لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، رشت، انزلی و آستانه اشرفیه آماده خدمات رسانی به نوغانداران هستند، افزود: نوغانداران می توانند از ساعت ۷.۵ صبح تا عصر به این مراکز مراجعه و تخم نوغان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه تغییر قیمتی در هر جعبه تخم نوغان در مقایسه با سال گذشته نداشته ایم، گفت: افزود قیمت هر جعبه تخم نوغان ۱۵ هزار تومان است.

وی از فرصت یک هفته برای دریافت تخم نوغان برای نوغانداران خبر داد و اضافه کرد: پیش بینی شده در استان گیلان شاهد افزایش ۲۰ درصدی در توزیع و تولید باشیم.

فرزانه با اشاره به اینکه پیش بینی شده امسال ۶ تن پیله تر در پاییز برداشت شود، تصریح کرد: بهار امسال گیلان ۵۷۵ تن پیله تر تولید کرده است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال اقتصادی کردن نوغانداری هستیم، تأکید کرد: با توجه به قیمت خرید تضمینی مناسب در بازار نوغانداران می تواند درآمد خوبی از تولید و فروش پیله تر ابریشم کسب کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان