انزلی- معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان گفت: توسعه همکاری های همه جانبه اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاتارستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولگ کووربچنگو عصر سه شنبه در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران با جمهوری تاتارستان روسیه در انزلی اظهار کرد: تاتارستان فعال ترین نقطه اقتصادی در جمهوری فدراتیو روسیه است.

وی با اشاره به مشترکات ایران و جمهوری تاتارستان افزود: تنها اسلامی بودن دو جمهوری ما را به هم متصل نمی کند بلکه وجود دریای خزر و اتصال دو کشور از طریق رود ولگا از دیگر اشتراکات ایران و تاتارستان است.

وزیر صنعت و تجارت جمهوری تاتارستان با اشاره به سفر هیئت عالی رتبه این جمهوری به ایران با نمایندگان ۳۰ کمپانی از تاتارستان پیش از این سفر گفت: با توجه به دیدار دو رئیس جمهور ایران و روسیه، افزایش مبادلات و روابط تجاری و سیاسی بین ایران و تاتارستان در دستور کار قرار گرفته است.

کووربچنگو با اشاره به همراهی هیئت بلندپایه ای از مقامات تاتارستان روسیه با وی در این سفر گفت: در این سفر سه روزه، ملاقات های خوبی با مدیران استان های تهران، گلستان و گیلان انجام شده و قراردادهای خوبی نیز در زمینه های توسعه تجارت و واردات و صادرات به امضا طرفین رسیده است.

معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان اضافه کرد: توسعه همه جانبه همکاری های اقتصادی و سیاسی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور مهمترین هدف ما از سفر به ایران است.

وی همچنین گفت: باید با بهره مندی از ظرفیت های موجود دو کشور شرایط لازم برای تسهیل در مبادلات تجاری و انتقال کالا از طریق دریا بررسی شده و تصویر کلی از نحوه انجام مبادلات تجاری بین دو جمهوری به عنوان نقشه راه ترسیم شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان