رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم این استان در توسعه روابط ایران و روسیه با محوریت جمهوری تاتارستان گفت: بستر مناسبات اقتصادی و تجاری دو منطقه فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز سه شنبه در نشست با معاون نخست وزیر و وزیر صنایع و تجارت جمهوری تاتارستان و هیئت تجاری اقتصادی این کشور با اشاره به اینکه توسعه و روابط اقتصادی و تجاری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: ایران و روسیه روابط و تعاملات سازنده ای دارند.

وی به تحولات ایجاد شده به واسطه بروز برخی بحران های عظیم اقتصادی و سیاسی برای کشورها در حال توسعه اشاره و اضافه کرد: افزود: یکی از راهبردهای بلندمدت دولت های همجوار و غیر همجوار دوست برای مقابله در این زمینه همگرایی منطقه ای دو و چندجانبه گرایی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه انعقاد تفاهم در عرصه های مختلف می تواند قدرت مزیت رقابتی را در چارچوب تعاملات جهانی افزایش دهد، تصریح کرد: باید به یک سیستم هماهنگ توسعه یکپارچه منطقه ای با رویکرد برد- برد رسید.

وی اظهار کرد: نزدیکی تاریخی و جغرافیایی استان ها و موقعیت خاص ژئواکونومیک، ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک منطقه، این امکان را فراهم است تا در سایه نشست ها و گفتگوها دوجانبه و چندجانبه، زمینه توسعه یکپارچه منطقه فراهم شود.

عباسی با اشاره به آبی گیلان با جمهوری مسلمان نشین تاتارستان به عنوان یکی از مهمترین مناطق روسیه افزود: گیلان از استان های مهم جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با روسیه بوده و بستر آغاز مناسبات اقتصادی و تجاری دو منطقه نیز به خوبی فراهم است.

وی به نقش مهم استان گیلان به عنوان گامی مؤثر در گسترش روابط سازنده بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه فدراتیو با محوریت جمهوری تاتارستان اظهار داشت: امیدواریم رهاورد این تعامل موجب بهبود شرایط اقتصادی دو منطقه و ارتقای رفاه عمومی مردم را در پی داشته باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان