فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در زمینه ساماندهی ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار می شود، گفت: قرار بر این است که پروژه راه آهن رشت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا امام پناهی در نشست خبری اعلام برنامه های بزرگداشت هفته دولت در شهرستان رشت با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: نگاه دولت آیت الله رییسی کار با تمام وجود برای مردم است. 

وی با اشاره به اینکه حضور میدانی از اولویت های این دولت است، افزود: علی رغم تمامی فشارها و تحریم ها، اقدامات موثری در تمامی حوزه ها در این دولت صورت گرفته است. 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دولت قبل بیش از ۴۵۰ هزار بدهی به دولت جدید تحویل داده است، گفت: بدهی های مختلفی در بخش های مختلف تحویل دولت جدید داده شد که شرایط را سخت کرده بود. 

امام پناهی با اشاره به اینکه کمبود واکسن نیز یکی از دیگر مشکلات دولت جدید بعد از روی کارآمدن بود، بیان کرد: با آمدن دولت جدید، با تمام تلاش، جهت ورود و تولید واکسن، تلاش شد تا مرگ ومیر کرونا از روزی ۸۰۰ نفر به صفر برسد. 

وی با بیان اینکه طرح توزیع عادلانه یارانه ها جهت جلوگیری از بی عدالتی در جامعه بود، تصریح کرد: شیوه جدید پرداخت یارانه ها و همچنین مدیریت توزیع نان جهت رسیدن یارانه بیشتر به اقشار کم درآمد جامعه است. 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از جمعیت استان در شهرستان رشت مستقر هستند، تصریح کرد: این میزان به جز جمعیت شناور روزانه رشت است که نشان دهنده این است باید برنامه ریزی دقیق تری برای اشتغال شهرستان داشته باشیم. 

امام پناهی با اشاره به تعداد پروژه های شهرستان رشت در هفته دولت بیان کرد: تعداد ۱۷۷ پروژه در هفته دولت امسال در شهرستان رشت با اعتباری بالغ یک هزار و ۸۲ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. 

وی با بیان اینکه ۱۶۸ پروژه دولتی با اعتباری بالغ بر ۶۶۱ میلیارد تومان در رشت افتتاح می شود، گفت: ۹ طرح نیز در بخش خصوصی با اعتبار بالغ بر ۴۲۱ میلیارد تومان افتتاح می شود. 

فرماندار شهر رشت با اشاره به اینکه مجموع فرصت شغلی ایجاد شده ۲هزار و ۸۲۳ نفر است، افزود: افزایش کل اعتبارات هزینه شده نسبت به پارسال ۱۹۲ درصد است. 

امام پناهی با بیان اینکه ۱۳ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود، گفت: این طرح ها در شرکت های تولیدی شهرک صنعتی و شهرک سپیدرود رشت افتتاح می شود و هدف ما این است که پروژه های تکمیل شده را افتتاح کنیم. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فاضلاب زندان لاکان را در هفته دولت در برنامه داریم، بیان کرد: در زمینه ساماندهی ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار می شود و قرار بر این است که پروژه راه آهن رشت و آستارا نیز با حضور قرارگاه خاتم الانبیا سرعت بگیرد. 

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه روز جمعه وزیر آموزش و پرورش به گیلان خواهد آمد، گفت: روز دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر علوم و تحقیقات، سه پروژه بزرگ در رشت افتتاح می شود. 

امام پناهی با بیان اینکه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری رشت واریز شد، گفت: عملیات بهسازی دفنگاه سراوان در حال انجام است و تسویه شیرابه آزمایشگاه سایت سراوان آغاز شده و تا پایان شهریور قرار بر این است که شیرابه ها با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه تصفیه شوند تا هیچ شیرابه ای بعد از ماه شهریور وارد رودخانه ها نشوند. 

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی در ایام تابستان در طرح های سالم سازی دریا داشتیم و طرح های سالم سازی نیز تا ۱۰ مهر فعال خواهند بود، افزود: متاسفانه در پنج ماهه اول امسال تعداد چهار نفر در محدوده شهرستان رشت در ایام تابستان در خارج از محدوده طرح دریا و بی احتیاطی غرق شدند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان