«دین و طب» دو بال سعادت بشری است

۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۸:۲۱ چاپ کد خبر: 177038
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دین و طب دو بال سعادت بشری هستند، گفت: انشقاق دین و طب از سوی استعمارگران موجب نابودی سلامت بشر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات الزهرا (س) رشت با بیان اینکه ابن سینا دانشمندی توانا و چیره دست بود که با جامعیت دانش و علم توانست کار ماندگاری از خود به یادگار بگذارد، اظهار کرد: شاخه های دانش طب و علم پزشکی امروز نقش مهمی در زندگی و حیات بشر داشته است. 

وی با بیان اینکه اسلام دین سلامت و پزشکی است، گفت: قرآن و دین اسلام به سلامت جسم و روان انسان تأکید و توجه ویژه ای دارد. 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آسیب های روانی در جسم انسان بیان کرد: درد روان از درد جسم آسیب پذیرتر است و افرادی که دچار آسیب های روانی هستند جسمشان دچار مشکلات فراوان می شود. 

فلاحتی با تأکید بر توجه به آرامش روحی و روانی افزود: همان اندازه که به فکر سلامت جسم هستیم باید نسبت به آسیب های روحی نیز دغدغه مند باشیم.

وی با بیان اینکه دین و طب دو بال سعادت بشری هستند، گفت: انشقاق دین و طب از سوی استعمارگران موجب نابودی سلامت بشر شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان جدایی دین و طب را موجب خدشه دار شدن سلامت بشر دانست و بیان کرد: علوم اسلامی منظومه ای از دانش طب و سلامت بشر است و باید دوباره حلقه دین و طب به هم وصل شود.

فلاحتی با اشاره به مافیای صنعت داروسازی از سوی استعمارگران و منفعت طلبان افزود: استعمار نو با استفاده از صنعت داروسازی، با سلامت بشر تجارت می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دنیا با نگرش آزادی خواهی و نجات بخش ایران اسلامی مشکل دارد، گفت: دشمن با بهانه قرار دادن دانش هسته ای و موشکی ایران اسلامی، درصدد توقف دانش آزادی خواهی و نجات بخش این مرزوبوم هستند. 

وی با اشاره به شرایط حساس کرونایی تصریح کرد: بشر در هیچ دوره ای از تاریخ با چنین بیماری همه گیر و کشنده مواجه نبوده و در این شرایط سخت و حساس پزشکان و کادر درمان حماسه آفرینی کردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان