رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پزشکان قشری متعهد و فرهیخته اند که در بحران ها مایۀ دلگرمی مردم هستند، گفت: این قشر نقشی جاودان در تاریخ به جای گذاشته اند و بلاشک در ریل گذاری بیانیه گام ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان گیلانی در سالن همایش های مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت، با تبریک روز پزشک و داروساز اظهار کرد: ابوعلی سینا، نه تنها یکی از بزرگ ترین فیلسوفان جهان، بلکه یکی از برجسته ترین چهره های تاریخ پزشکی در همه دوران ها است. 

وی با بیان اینکه علم پزشکی همتای علم دین، ارزشمند به شمار آمده، افزود: پزشکی، حرفه ای است که در هیچ دوره ای، مردمان از آن بی نیاز نبوده و نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به دستاوردهای نظام در حوزه پزشکی گفت: به همت پزشکان متعهد و متخصص پس از انقلاب اسلامی به خودکفایی در عرصه پزشکی رسیدیم و این امر ماحصل تلاش و همت جامعه پزشکی، حمایت و درایت مسؤولان و ارج وقرب گذاشتن رهبر انقلاب و مسؤولین عالی قدر کشور به جامعه پزشکی است. 

سالاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در این بیانیه راهبردی به نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی به عنوان مهم ترین ظرفیت امیدبخش کشور اشاره شده، بیان کرد: پزشکان قشری متعهد و فرهیخته هستند که در بحران ها مایۀ دلگرمی مردم هستند و نقشی جاودان در تاریخ به جای گذاشته اند و بلاشک این قشر نخبه جامعه، در ریل گذاری بیانیه گام دوم انقلاب، نقش اساسی دارند. 

وی خدمات جامعه پزشکی در دوران شیوع ویروس کرونا که با ازجان گذشتگی، سلامت را به بیماران بازگرداندند، در تاریخ درمان کشور ماندگار برشمرد و تصریح کرد: مواجهه با همه گیری سخت کرونا، یک بار دیگر منصۀ ظهور تعهد، انسانیت و اخلاص پزشکان ایرانی بود که با تلاشی مجاهدانه در راه کمک به نجات جان بیماران کوشش کردند و علی رغم آسمانی شدن تعداد زیادی از این عزیزان، همچنان در میدان مبارزه با کرونا ایستاده اند. 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در دوران همه گیری ویروس کرونا، جامعه پزشکی استان گیلان در کنار سایر نیروهای بهداشت و درمان، ایثار را مشق کردند و درصحنه های سخت و جانکاه، جانانه ایستادند. 

سالاری، روزهای سخت شیوع کرونا را تجلی واقعی مفهوم سوگند پزشکی عنوان کرد و افزود: فرشتگان سفیدپوش حوزه سلامت درحرکتی جهادی همانند دوران دفاع مقدس از آسایش خود و خانواده گذشتند و در خط مقدم نبرد نابرابر ایستادند. 

وی به تعاملات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سازمان نظام پزشکی استان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: تهیه، تأمین و توزیع تجهیزت حفاظتی برای سازمان نظام پزشکی گیلان، کمک های انجمن پزشکان عمومی رشت با هماهنگی نظام پزشکی، تخصیص حدود ۲۰۰۰ دوز واکسن آنفولانزا به نظام پزشکی استان در سال ۱۳۹۹، دسترسی به بانک اطلاعاتی پزشکان نظام پزشکی توسط اداره نظارت درمان، ارجاع موارد شکایت از عملکرد پزشکان به نظام پزشکی و دریافت بازخورد از آنان و بسیاری دیگر از موارد اقدامات دانشگاه به جامعه پزشکان در نظام پزشکی بوده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه پزشکی نیز تصریح کرد: جذب ۱۱۴ عضو هیئت علمی جدید در سه فراخوان اخیر، افزایش تعداد پست های هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۴۳۰ به ۶۵۵ پست، اعضای هیئت علمی جذب شده در قالب تعهدات ۸۰ نفر، اعضای هیئت علمی جذب شده در قالب قرارداد هفت نفر و تبدیل وضعیت ۵۳ نفر از اعضای هیئت علمی تنها چند مورد از این نوع اقدامات بوده است. 

سالاری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش پزشکان فولتایم نیز بیان کرد: تعداد کل پزشکان فولتایم قبل از سال ۱۳۹۸.۹۴ پزشک اما اکنون میزان این پزشکان به ۲۵۵ پزشک افزایش یافته است. 

وی همچنین به بخشی از اقدامات مالی و رفاهی دانشگاه برای پزشکان گیلانی خبر داد و افزود: پرداخت مطالبات پزشکان فولتایم ازجمله حق الزحمه مقیمی و پزشکان مشمول تا پایان سال ۱۴۰۰، تصویب و اعمال افزایش ۱۰ درصد پلکان اول پزشکان فولتایم از تیرماه ۱۴۰۰، پیشنهاد افزایش مبلغ پرداخت ودیعه مسکن و اجاره بها در سال ۱۴۰۱ و یا پرداخت کارانه پزشکان فولتایم تا پایان سال ۱۴۰۰ ازجمله این اقدامات هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، احداث مسکن متخصصین شهرستان های تالش، ماسال و لنگرود و همچنین بهسازی پاویون پرستاران و پزشکان بیمارستان پیروز را از دیگر اقدامات در حوزه افزایش رفاهیات پزشکان برشمرد. 

سالاری همچنین به اقدامات و برنامه های آینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد و تهیه مسکن متخصصین در ۱۵ شهرستان های فاقد مسکن به تعداد ۶۴ واحد مسکونی ازجمله مهم ترین اقدامات دانشگاه در این حوزه است. 

وی همچنین به بخشی از اقدامات تحولی، زیرساختی، بنیادی و توسعه ای نظام سلامت گیلان طی سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: ساماندهی حوزه سلامت و برطرف کردن مشکلات موجود عزمی جهادی می خواهد و این مسیر پرفرازونشیب با سرعت و شتاب روزافزون ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان