نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به بهره برداری از بیش از یک هزار پروژه عمرانی در هفته دولت در استان گفت: با تلاش های انجام شده در هفته دولت یک هزار و ۱۶۰ پروژه عمرانی با میزان اعتبار سه هزار و ۸۰۰ ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم گل باران گلزار شهدای رشت به مناسبت آغاز هفته دولت با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر نمونه بارز مدیران در طراز انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: شهیدان چراغ راه هدایت مسؤولان و مردم بوده و بر همه ما واجب است که با این شهدای عزیز عهد و پیمان بسته و بر همان اساس گام های مؤثری بردارند.

وی مهم ترین شعارهای دولت انقلابی را توجه به عزت جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: مهم ترین شعار و برنامه های دولت مردمی برگرفته از بیانیه گام دوم، استقلال، آزادی، عزت، معنویت، عدالت اخلاق و عقلانیت است که توجه به آن می تواند به توسعه و پیشرفت کشور کمک کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به دفاع از مظلومان در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: خطوط اصلی دولت مردمی صراحت و شجاعت در برابر زورگویان در راستای دفاع از مظلومان و مستضعفان است و در راه تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

عباسی با بیان اینکه هدف دولت اقدامات جهادی بر اساس اصل می توانیم است، گفت:  شعار ما می توانیم نشأت گرفته از فرمایشات امام راحل (ره) است در کشور و استان گیلان عملی می شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای سیاست و برنامه های دولت بر اساس افق ۱۴۰۴ بیان کرد: دولت مردمی برنامه های راهبردی خود را برگرفته از اسناد بالادستی و طبق واقعیت های موجود در جامعه و افق ۱۴۰۴ تنظیم و ارائه کرده و بر همان اساس گام های خوبی برداشته شده است .

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات موجود در آغاز کار دولت سیزدهم تصریح کرد: در آغاز دولت با بسیاری از مشکلات به مانند بیماری کرونا مواجه بودیم که تاکنون و با تلاش های انجام گرفته  ۶۴ میلیون نفر دز اول واکسن کرونا، ۵۸ میلیون نفر دز دوم و ۲۳ میلیون نفر دز سوم را تزریق کردند.

به گفته عباسی در سال ۱۴۰۰ با کسری بودجه، تورم ۴۷ درصدی و هزینه شدن 8 میلیارد تومان اعتبار به منظور تأمین کالاهای اساسی مواجه بودیم که مشکلاتی را برای مردم و دولت ایجاد کرده است.

وی حذف ارز ترجیحی را یک اقدام بسیار مؤثر و مهم توسط دولت دانست و گفت: توزیع عادلانه یارانه اقدام بسیار خوبی بوده که توسط دولت انجام شده است زیرا انجام این مهم یارانه را مردمی و از فساد جلوگیری کرده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تأمین اعتبارات از طریق استقراض بانکی را یک آفت برای اقتصاد کشور دانست و افزود: در آغاز به کار دولت تاکنون در تأمین اعتبارات از استقراض بانکی استفاده نشده است زیرا تا قبل از شروع به کار دولت ۵۵ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی مصرف شده بود.

به گفته عباسی در سال گذشته ۸۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم اعطاشده بود و در این در حالی است که در چهار ماه نخست سال جاری ۸۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به حساب مردم واریز شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان بر اساس زیرساخت های ریلی و دریایی دارای ظرفیت خوبی است، تصریح کرد: دولت مردمی حل مسائل اقتصادی را به مذاکرات گره نزده که پیوستن ایران به اتحادیه شانگهای، امضای قرارداد ۲۰ سال با روسیه و ۲۵ ساله با چین گواه همین امر است.

استاندار گیلان از تکمیل بخش اعظمی از کریدور شمال به جنوب تا پایان سال خبر داد و گفت: هدف دولت رشد اقتصادی 8 درصد هدف دولت در کشور است که در گیلان هم به این امر توجه شده و بر همین اساس راه آهن رشت به آستارا و کریدور شمال به جنوب تا پایان سال به سرانجام می رسد.

عباسی با اشاره به تخصیص یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان گیلان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: تخصیص این میزان از اعتبار به منظور تکمیل پروژه های عمرانی بی سابقه بوده و در آینده ای نزدیک هم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه را تکمیل راه آهن رشت به آستارا دانست و افزود: بلافاصله پس فرمایشات رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه دیداری با معاون اول رئیس جمهور برگزار و در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی در تکمیل راه آهن رشت به آستارا خواهید شنید.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به شناسایی سرمنشأ آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود بیان کرد: با تلاش های انجام گرفته منشأ آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود شناسایی و مشخص شد که زندان لاکان عامل آلوده کننده رودخانه گوهر رود است لذا به این منظور تصفیه خانه زندان لاکان در هفته دولت افتتاح و منشأ آلودگی این رودخانه عظیم به کلی بعد از مدتی از بین می رود. 

عباسی با اشاره به تأمین اعتبارات لازم در خصوص رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت ابراز کرد: با مصوبات سفر هیچ مشکل و کمبود مالی وجود نداشته و این دو رودخانه در سه تا چهار سال آینده کاملاً رفع آلودگی خواهند شد. 

وی با اشاره به بهره برداری از بیش از یک هزار پروژه عمرانی در هفته دولت و در استان گیلان گفت: با تلاش های انجام شده در هفته دولت یک هزار و ۱۶۰ پروژه عمرانی با میزان اعتبار سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که ۹۳۸ پروژه عمرانی، ۸۸ پروژه مربوط به شهرداری و ۸۵ پروژه هم مربوط به صنعت است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم اقدامات انجام شده در خصوص کاهش تنش آبی در فصل زراعی بیان کرد: استان گیلان با آغاز فصل زراعی با کاهش ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آب پشت سد سفیدرود مواجه بوده است ولی با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب و با تلاش های تمام مسؤولان در استان گیلان، شاهد کاهش تنش آبی در این استان بودیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان