به گزارش لنگرخبر، منوچهر مهدی‌پور در آیین تجلیل از خبرنگاران که در دفتر شهردار برگزار شد، نقش خبرنگاران را در پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و روشن کردن اذهان عمومی بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: تلاش خبرنگار در راستای اطلاع‌رسانی به موقع و رساندن پیام مردم به مسئولان می‌تواند مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد.

شهردار کومله ضمن تسلیت ایام سوگواری و تاخیر جلسه تجلیل به جهت مصادف بودن روز خبرنگار با ایام عاشورا دانست و گفت: اصحاب رسانه چشم بیمار جامعه و بازوی توانای مسئولان و رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری امین مردم هستند.

وی، اصول اخلاقی و حرفه‌ای خبرنگاری را از اصول مهم این حرفه دانست و بیان کرد: خبر بایستی به گونه‌ای منتشر شود که به درستی و با اشرافیت کامل بر موضوع بیان شده باشد و با سرعت و دقت به مخاطبان ارائه شود و در این راه نباید سرعت خبر فدای دقت و صحت آن شود.

مهدی‌پور با بیان اینکه خبرنگار با عشق و علاقه در این عرصه قلم‌می زند و بعضا مشکلاتی همچون بیمه، مسکن، معیشت و غیره مانع فعالیت این خبرنگاران پرتلاش نمی‌شود، تصریح کرد: سرعت در کار و حضور در صحنه از جمله ویژگی‌های خبرنگاران است و باید انتقادات منصفانه داشته باشند و مدیران نیز نباید از این انتقادها ناراحت باشند و بنده تمام انتقادات را با جان و دل پذیرا هستم.

وی همدلی، هماهنگی و وفاق بین اعضای شورا و شهرداری را مایه مباهات دانست و بیان کرد: در هفته دولت امسال ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

به گفته شهردار کومله، امسال بودجه شهرداری ۲۷ میلیارد تومان تعیین و ۶۵ درصد این بودجه تاکنون جذب شده است و تلاش می‌شود بودجه سال آینده با نگاه بهتر به مسائل عمرانی دیده شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

نویسنده:
مجید صبوحی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان