رشت- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از افزایش ۱۴۰ درصدی اخذ سند مالکیت برای رقبات استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به صدور سند مالکیت برای بیش از یک میلیون و ۸۵۵ هزار متر مربع از زمین های موقوفه گیلان گفت: شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: برنامه ابلاغی اوقاف و امور خیریه گیلان دریافت ۶۰۰ سند مالکیت برای رقبات موقوفات استان بود که از ابتدای سال (۵ ماهه) تاکنون ۸۴۵ سند مالکیت برای رقبات گیلان دریافت شده است.

وی اظهار داشت: اوقاف گیلان در پنج ماه نخست امسال توانست در دریافت سند مالکیت موقوفات گیلان پیشرفت نزدیک به ۱۴۰ درصدی داشته باشد.

علیزاده افزود: اسناد مالکیت صادر شده برای موقوفات شهرستان های صومعه سرا، رودسر، آستانه اشرفیه، رشت، تالش و لنگرود است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به تعامل بسیار خوب ادارات اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک گیلان، در آینده نزدیک شاهد صدور سند مالکیت برای رقبات دیگر در دیگر شهرستان ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مهمترین و ارزشمندترین سند مالکیت صادر شده مربوط به موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی به تعداد ۵۵۲ رقبه در بخش تولمات شهرستان صومعه سرا است، ادامه داد: مساحت زمین های موقوفه سند مالکیت صادر شده، ۱۳۰ هکتار معادل یک میلیون و سیصد هزار متر مربع است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان کاربری زمین های موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی را مسکونی، تجاری، زراعی و باغی را اعلام کرد و گفت: ارزش ریالی این زمین های موقوفه ۲۶ هزار میلیارد ریال است.

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: نیت موقوفه حاج حاکم میرزا نصیر رشتی، اقامه عزا و ذکر مصیبت برای امام حسین (ع)، هزینه تحصیل طلاب دینی، ازدواج سادات و خیرات است.

وی همچنین از صدور ۳۷ سند مالکیت برای موقوفات آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: مساحت موقوفات دارای سند مالکیت شده ۱۷ هزار و ۳۳۶ مترمربع است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: به همت ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک گیلان ۲۱۰ برگ سند مالکیت برای موقوفات شهرستان رودسر استان گیلان نیز صادر شد.

وی اضافه کرد: مساحت موقوفات دارای سند مالکیت شده رودسر ۱۶۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع و ارزش ریالی این اراضی موقوفه ۸۲۷ میلیارد تومان است.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه صیانت از موقوفات را یکی از رسالت های اساسی سازمان اوقاف دانست و اظهار کرد: تثبیت مالکیت موقوفات در جلوگیری از موقوفه خواری بسیار مؤثر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، شناسنامه دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و اظهار کرد: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان