استاندار گیلان با بیان اینکه استان در شاخص های درمانی عقب است، گفت: روند تقویت زیرساخت های سلامت در گیلان باید تداوم پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در همایش گرامیداشت روز پزشک و داروساز در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) رشت با بیان اینکه پزشکان اقشار مهم و اثرگذار جامعه هستند و سبب آرامش عمومی می شوند، اظهار کرد: پزشکان در دوران کرونا گوشه ای از حماسه آفرینی های دوران دفاع مقدس را به نمایش گذاشتند. 

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در ایام کرونا شب از روز نمی شناختند، گفت: زمانی که کسی جرئت نمی کرد به اماکن پزشکی و بیمارستان ها نزدیک شود کادر درمان و پزشکان برای سلامت اجتماعی به دل خطر زدند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برخی چالش ها و محدودیت ها در دوران ابتدایی کرونا در گیلان بیان کرد: پزشکان و جبهه سلامت شرایط بسیار سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشتند. 

عباسی با بیان اینکه جامعه پزشکی تهدیدها را فرصت سازی کردند، گفت: کرونا بحران بسیار خطرناک و ناشناخته ای بود که با تلاش های خستگی ناپذیر کادر درمان به فرصت برای خدمت رسانی تبدیل شد. 

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد و تلاش دولت در راستای واکسیناسیون عمومی عنوان کرد: دولت سیزدهم بعد از روی کار آمدن، تمام همتش را برای واکسینه کردن مردم گذاشت و جلوی مرگ ومیر قابل توجهی از مردم را گرفت. 

عباسی با بیان اینکه گیلان در بخش زیرساخت های درمانی بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی برای تقویت زیرساخت های درمانی گیلان آغازشده و باید این روند استمرار داشته باشند. 

وی با بیان اینکه گیلان ازلحاظ شاخص برخورداری زیرساخت های درمانی عقب است، تصریح کرد: گیلان در بخش متخصص و پزشکان ماهر نسبت به سایر استان ها جایگاه خوبی دارد اما برای تقویت زیرساخت های سلامت باید بیشتر تلاش شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان