رشت- پروژه دامداری گاو شیری در رشت با حضور مسئولان همزمان با دومین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد ازظهر پنج شنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه بزرگ دامداری گاو شیری در رشت اظهار کرد: توجه به مسئله دامپروری منجر به توسعه استان گیلان می شود.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ کشاورزی و دامداری یکی از استان های مهم و با ظرفیت بالا است که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره مند شد، افزود: شرکت صنایع ایران یکی از بزرگترین واحدهای تولید شیر با استفاده از گاوهای گوشتی و شیرده بوده که با نهایت بهره مندی از نیروهای متخصص به ایجاد اشتغال در استان هم کمک کرده است.

استاندار گیلان از تولید روزانه ۱۰ تن شیر در این مجتمع دامداری در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مقرر شد تا این شرکت از تمام ظرفیت خود برای تولید روزانه ۴۰ تن شیر استفاده کنند که اکنون با تلاش های صورت گرفته روزانه ۱۰ تن شیر در این واحد تولیدی تهیه و در آینده نزدیک به هدف گذاری خود یعنی تولید روزانه ۴۰ تن شیر خواهد رسید.

عباسی با اشاره به رویکرد دولت در راستای تقویت صنعت دامداری اضافه کرد: در گذشته میزان شیر مصرفی گیلان بعضاً از استان های همجوار تهیه می شد ولی این مجموعه به راحتی توانست میزان شیر مصرفی در گیلان را تهیه و حتی مابقی محصولات خود را به استان های دیگر صادر کند.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه دامداری ۱۰۰۰ رأس گاو شیری شرکت کشت و صنعت و دامپروری برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود، افزود: این پروژه با میزان سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان