مدیر کمیته تحقیق وتوسعه ونظارت بر پروژه های اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه امسال ۱۷ شهرستان استان گیلان در چتر حمایتی بنیاد برکت در قالب طرحهای اشتغالزایی حمایت ...

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، سید محسن کالوندی عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال بنیاد برکت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه تکمیل زنجیره های ارزش اقتصادی را در مناطق هدف روستایی در توسعه مشاغل در دستور کار داریم، اظهار کرد: تسهیلگران توسعه  بنیاد برکت از ابتدای راه اندازی یک شغل تا مرحله تولید، فروش و صادرات با نظارت مستمر کنار کارآفرین خواهند بود. 

وی با بیان اینکه کار اصلی بنیاد برکت کمک به اشتغالزایی و توسعه مشاغل و پشتیبانی از کارآفرینان است، گفت: این فرآیند به واسطه شبکه تسهیلگری و مجریان با روحیه جهادی و میدانی و در بطن روستاهای  سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که با توجه به منویات رهبری در حمایت از کسب وکارهای روستایی به دور از قواعد و قوانین دست وپاگیر و بروکراسی ادرای و عاری از پولپاشی به یاری مردم شتافته است. 

مدیر کمیته تحقیق وتوسعه  ونظارت بر پروژه های  اشتغالزایی بنیاد برکت با بیان اینکه اجرای طرح های اشتغال زایی اجتماع محور بنیاد برکت گیلان، تاکنون سه هزار و ۲۷۶ اشتغال مستقیم و یازده هزار اشتغال غیرمستقیم را منتج شده، تصریح کرد: این پروژه های خرد و کارگاهی در شانزده بخش و یکصدوسی وهشت روستا در هفت شهرستان  صومعه سرا، تالش، شفت، رشت، سیاهکل، لاهیجان و رودبار محقق شده که در سال ۱۴۰۱ کلیه شهرستان ها تحت پوشش این نهضت اشتغال قرار گرفته اند. 

۷ روستای آستانه اشرفیه در تیررس بنیاد برکت برای توسعه اشتغال 

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان نیز با بیان اینکه طرح ها در قالب مدل های اشتغال زایی سحاب (طرح سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت) با هدف راه اندازی مشاغل خرد و خانگی و کارگاه کوچک مقیاس اجرا می شود، اظهار کرد: بنیاد برکت عمده فعالیت ها و اقدامات خود را بر ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده و محدودیت شغلی نداریم و هر طرحی که منتج به رونق درآمد شود در چتر حمایت اقتصادی خود پشتیبانی می کند. 

ساریه پورصالح با بیان اینکه تمرکز برمسئله تولید و توسعه اشتغال، کلید حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و رونق درآمد در خانوارهای روستایی خواهد بود، افزود: رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه، بهبود رفاه عمومی افزایش اعتماد به نفس و انگیزه ماندن در روستا با ترویج اکسیری به نام تولید و اشتغال میسر می شود.

به گفته وی، باتوجه به شعار سال که مزین به سالِ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است معیار قرار دادن این مهم با تعامل همکاری وهم افزایی و مشارکت می تواند گام هایی مثبت در اقتصاد روستا داشته باشد و سبب روزنه های امید آفرینی در روستا شود. 

مجری اشتغال بنیاد برکت گیلان با بیان اینکه در انتخاب روستاها، مزیت مناطق، شاخص جمعیتی، جوان بودن روستا رشد کسب وکارهای خرد و خانگی و کارگاهی در محوریت برنامه های طرح سحاب قرار دارد، تصریح کرد: روستاهای درگاه، نیاکو، امشل، دهشال، نقره ده، دهسر، نبی دهکا در ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر، روستاهای هدف شهرستان آستانه اشرفیه در سال ۱۴۰۱ است که مزیت این مناطق در بخش کشاورزی، دامداری شیلات، گردشگری، تولیدات کارگاه های صنایع دستی، حصیربافی، فرش و گلیم، سفالسازی، تسمه بافی، عروسک سازی، بادام پزی و عرقیات گیاهان داروئی است. 

فرماندار شهرستان آستانه آشرفیه نیز با اذعان به اینکه ارائه تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق کمتر توسعه یافته باید تقویت شود، اظهار کرد: نباید موانع در مسیر اشتغال از پویایی طرح های اشتغال زا بکاهد و همه دستگاه های اجرایی و مسؤولین محلی باید در این راستا برای پیشبرد اهداف بنیاد برکت ساعی و کوشا باشند. 

حسین ذاکر استقامتی با تاکید بر اینکه مسؤولین باید در جذب سرمایه گذاری های حمایتی اقدامات قابل توجهی نشان دهند، گفت: باید در ایجاد اشتغال انگیزش ها را تقویت کرد و موانع موجود را با تلاش وهم افزایی از جلوی راه کارآفرین و نهادهای حمایت کننده برداشت تا از پویایی طرح های اشتغال زا کاسته نشود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان