استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از پروژه دامداری ۱۰۰۰ راس گاو شیری صنایع شیر ایران گفت: شرکت صنایع شیر ایران به راحتی توانست میزان شیر مصرفی در استان گیلان راه تهیه و حتی مابقی محصولات خود را به ...

به گزارش لنگرخبر، اسدالله عباسی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه دامداری یک هزار راس شیری شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به مسئله دامپروری منجر به توسعه استان گیلان می شود، اظهار کرد: استان گیلان به لحاظ کشاورزی و دامداری یکی از استان های مهم و با ظرفیت بالا است که باید از آن به بهترین نحو ممکن بهره مند شد. 

وی با اشاره به نقش شرکت پگاه در توسعه صنایع شیر در کشور و استان گیلان گفت: شرکت صنایع ایران یکی از بزرگترین واحدهای تولید شیر با استفاده از گاوهای گوشتی و شیرده است که با نهایت بهره مندی از نیروهای متخصص به ایجاد اشتغال در استان هم کمک کرده است. 

نماینده عالی دولت در گیلان از تولید روزانه ۱۰ تن شیر در شرکت صنایع شیر ایران در استان گیلان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۰ مقرر شد تا این شرکت از تمام ظرفیت خود برای تولید روزانه ۴۰ تن شیر استفاده کنند که اکنون با تلاش های صورت گرفته روزانه ۱۰ تن شیر در این واحد تولیدی تهیه و در آینده نزدیک به هدف گذاری خود یعنی تولید روزانه ۴۰ تن شیر خواهد رسید. 

استاندار گیلان با تاکید بر اهتمام دولت بر حمایت از شرکت صنایع شیر ایران در گیلان تصریح کرد: در گذشته میزان شیر مصرفی استان گیلان بعضا از استان های همجوار تهیه می شد ولی شرکت صنایع شیر ایران به راحتی  توانست میزان شیر مصرفی در استان گیلان را تهیه و حتی مابقی محصولات خود را به استان های دیگر صادر کند. 

وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه دامداری یک هزار راس گاو شیری شرکت کشت و صنعت و دامپروری صنایع شیر ایران برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود، گفت: این پروژه با میزان سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۹۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است. 

انتهای پیام/

تهیه خبر: محمدرضا منصفی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان