استان گیلان به عنوان میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان با توجه به اعلام آمادگی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان به عنوان میزبان بیستمین اجلاس سراسری پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) انتخاب شد.

محمدباقر باقرزاده، در حاشیه در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های دقیق برای برگزاری بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی در گیلان اظهار کرد: گیلان به خاطر انتخاب به عنوان میزبان پیرغلامان سراسر ایران اسلامی و کشورهای همسایه به خود می بالد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه این اجلاس فرصتی برای معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان دستگاه ابا عبدالله (ع) است، گفت: همه ما باید در برگزاری هر چه بهتر آن همکاری کنند تا بتوانیم میزبانی شایسته برای میهمانان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

وی با اشاره به بین المللی بودن اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) افزود: بزرگداشت آیین های عاشورایی، معرفی چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی، توسعه گردشگری مذهبی و بازنمایی مناسب و رسانه ای از جمله برنامه های برگزاری این اجلاس است.

باقرزاده با اشاره به برنامه های جانبی این اجلاس تصریح کرد: تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی، تولید مستند با محوریت بیان خاطرات پیرغلامان و بزرگداشت شهدا و درگذشتگان پیرغلامان بخشی از برنامه های جانبی این اجلاس هستند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با بیان اینکه زنده نگه داشتن آیین ها و مناسک عاشورایی، معرفی گروه های مرجع متناسب با آیین های عاشورایی، تجلیل از پیرغلامان و تقویت ظرفیت های گردشگری مذهبی از اهداف دیگر برگزاری این اجلاس رسانه ای است.

به گزارش فارس، محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان و حسین مصطفی پور، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با حضور در اختتامیه نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) در استان کرمانشاه، پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) را از پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی تحویل گرفتند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان