رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در دو سال پاندمی کرونا، جراحان قلب اطفال، ۶۳ عمل موفق پیوند قلب اطفال را انجام دادند که رتبه اول را در دنیا به دست آوردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئیس زاده، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران، با عنوان این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه پزشکی کشور مسیر تعالی و پیشرفت را به سرعت طی نمود، گفت: در دوران قبل از انقلاب ما ۱۴ یا ۱۶ هزار پزشک داشتیم که ۴ الی ۵ هزار نفر آنها از پزشکان خارجی بودند.

وی افزود: در سال های بعد از انقلاب تعداد دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی کشور از ۷ مورد به بیش از ۶۰ دانشگاه و دانشکده پزشکی رسیده است. تعداد پزشک نسبت به جمعیت ۱۲ برابر شد و سرانه پزشک نسبت به جمعیت، ۵ برابر شد.

رئیس زاده ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ هزار دانشجوی پزشکی و ۱۵ هزار دانشجوی تخصصی و فوق تخصصی در کشور مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: امسال حدود ۴۱۴۳ متخصص و ۳۷۸ فوق تخصص فارغ التحصیل خواهند شد.

رئیس زاده گفت: در پیوند اعضا رتبه دوم یا سوم منطقه و در دنیا رتبه پنجم را داریم. در دو سال پاندمی کرونا، جراحان قلب اطفال، ۶۳ عمل موفق پیوند قلب اطفال را انجام دادند که رتبه اول را در دنیا به دست آوردیم.

وی افزود: با افتخار اعلام می کنیم که در حال حاضر برای انجام پیچیده ترین خدمات درمانی در کشور خودکفا شده ایم و مردم به هیچ عنوان نیاز به سفرهای خارجی ندارند و بالعکس، از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می آیند.

رئیس زاده گفت: البته مردم ما گرفتاری هایی در حوزه سلامت دارند که مربوط به زیرساخت ها است و متوجه جامعه پزشکی نمی شود.

وی افزود: عدم توجه به فضای کسب و کار پزشکان جوان، عدم توجه به استعدادها، واقعی نشدن تعرفه ها و…، ممکن است در بعضی از رشته های پزشکی در آینده دچار کمبود متخصص شویم. ما فقط هشدار داده ایم و این نگرانی وجود دارد که پس رفت داشته باشیم و در آینده بیماران خودمان را برای درمان به خارج اعزام کنیم.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان