رشت- نماینده لنگرود در مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختاری و تشکیلاتی دستگاه های اجرایی دولت گفت: بازنگری طرح های هادی روستایی برای رفع نواقص موجود در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز محمد نژاد شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اجرای طرح جایگزینی کابل های خودنگهدار به جای کابل های فرسوده اظهار کرد: تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام شبکه های برق گیلان تبدیل به کابل خود نگهدار می شود.

وی به وجود ۱۳ هزار کیلومتر کابل فرسوده و قدیمی در شبکه برقی گیلان اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکلات برق گیلان تا پایان امسال چهار هزار کیلومتر از کابل های قدیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شده و چهار هزار کیلومتر دیگر نیز در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ و مابقی نیز پس از آن اجرایی می شود.

محمد نژاد با اشاره به وجود تراز منفی در برق گیلان به میزان ۱۴ هزار کیلووات ادامه داد: در سال جاری علاوه بر مدیریت مصرف برق در گیلان ۵ هزار کیلووات برق نیز بر میزان تولید برق اضافه شد تا در تابستان امسال برنامه قطعی برق در گیلان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه قطعی های برق مقطعی در تابستان امسال به دلیل اتفاقات و حوادث و یا بر اثر افزایش مصرف برق در بخش هایی از استان بود، اضافه کرد: علاوه بر افزایش تولید برق، مدیریت مصرف برق در منابع عمومی مانند ادارات و سازمان های دولتی در سال آینده جامع تر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه طرح ملی کابل خود نگهدار را به دلیل افزایش پایداری شبکه برق و افزایش ضریب امنیت آن در مقابل سرقت طرحی حساس و مهم برشمرد و تاکید کرد: طرح ملی تبدیل لامپ ها هالوژن در معابر عمومی به ال ای دی یکی از طرح هایی است که با اجرای آن علاوه بر ذخیره ۸۰۰ مگاوات برق، کاهش مصرف برق در بخش روشنایی معابر را به دنبال دارد.

لزوم بازنگری طرح های هادی روستایی برای رفع نواقص آن

محمدنژاد با بیان اینکه به دلیل عدم تحقق حقوق روستاییان در سال های گذشته منابع تولید از بین رفته است، گفت: در سال های گذشته ۷۰ درصد از ساکنان گیلان را روستاییان تشکیل می دادند در حالی که هم اکنون این رقم به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های هادی دارای نقص های زیادی است و باید با اجرای طرح بازنگری این نواقص اصلاح شود.

وی با اشاره به بازنگری طرح های هادی ۳۳ روستا در سال گذشته ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به گیلان نسبت به این موضوع تأکیدات فراوانی شده و بازنگری طرح های هادی روستایی با جدیت ادامه دارد تا مشکلات روستاییان در خصوص تداخل اراضی و کاربری زمین هایی که در داخل طرح هادی است رفع شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گیلان به دلیل دارا بودن اراضی ملی فراوان مشکلاتی همچون تداخل قوانین منابع طبیعی برای زمین هایی با کاربری مسکونی در طرح های هادی از این دسته است و در برخی از موارد منابع طبیعی در خصوص اراضی داخل طرح هادی که کاربری مسکونی برایی آن تعریف شده ادعای مالکیت می کند.

محمد نژاد با بیان اینکه وظیفه پیگیری تغییر کاربری ها و ساخت و ساز در زمین های روستایی توسط افراد غیر بومی بر عهده دستگاه های نظارتی است گفت: بر اساس مصوبه بند ک تبصره ۱۱ لایحه ۱۴۰۱ از سال آینده مجموعه موانع در خصوص واگذاری متصرفات دارای سند و نسق روستایی پیش از سال ۹۴ به روستاییان واگذار می شود تا مجلس تکلیف خود را در مقابل کسانی که با وجود داشتن سند و نسق اجازه بهره برداری نداشتند را انجام داده باشد.

وی با اشاره به فرصت سه ماهه داده شده به دولت برای تنظیم آئین نامه تصریح کرد: در کارگروهی با حضور معاون سازمان املاک کشور، استاندار، مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و آب منطقه ای چگونگی انتقال همزمان با دستورالعمل دولت مورد بررسی قرار می گیرد.

دستگاه های اجرایی دولت نیاز مند اصلاح ساختاری است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز نیاز داریم که دستگاه های اجرایی کشور چابک تر و ریسک پذیر تر بوده و با جدیت بیشتری پیگیر تأمین رفاه مردم باشند.

محمد نژاد افزود: امروز نیاز به اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان ها داریم تا راحت تر و شفاف تر به مردم خدمت شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر رونق کشاورزی، حفاظت و صیانت از محصولات کشاورزی نیز باید مورد حمایت قرار گیرد، ادامه داد: ۲ طرح برگ آبرسانی به طول ۵ کیلومتر خط انتقال با ۴ الکتروموتور فوق قوی برای آبرسانی به پنج روستای برنج خیز مهم شهرستان در دستور کار قرار داشته و یک ایستگاه پمپاژ دیگر هم وارد مدار می شود.

محمد نژاد با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب بندر چمخاله اضافه کرد: در هفته دولت تنها بیمارستان تأمین اجتماعی شرق گیلان برای حمایت از افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به بهره برداری از طرح آبرسانی ۱۳ میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب شرب چاف و چمخاله و لنگرود گفت: چاه عمیق پروژه ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب کومله و اطاقور نیز حفر شده تا با بهره برداری از این ایستگاه پمپاژ مشکل آب شرب این مناطق نیز رفع شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان