پرویز محمدنژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه انتظار مردم از دولت و مسؤولان، تلاش جهادی برای حل مشکلات است، اظهار کرد: در این شرایط و برهه حساس تمامی دستگاه های اجرایی، جهادی عمل کرده و باید شبانه روز در فکر حل مشکلات جامعه باشند که خوشبختانه این مهم در کشور در حال انجام است. 

وی با تاکید بر لزوم اصلاح برخی از ساختارهای تشکیلاتی در کشور افزود: امروزه به منظور ارائه خدمات شفاف تر به مردم، نیازمند اصلاح برخی از ساختارهای سازمانی هستیم. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات کشور در حوزه برق را وجود کابل های فرسوده دانست و گفت: با تلاش های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی شبکه های برق گیلان تبدیل به کابل خودنگه دار می شود. 

محمدنژاد با اشاره به وجود بیش از ۱۳ هزار کیلومتر کابل فرسوده و قدیمی در شبکه برقی گیلان بیان کرد: با پیگیری های انجام شده تا پایان سال جاری چهارهزار کیلومتر از کابل های قدیمی به کابل خودنگه دار تبدیل شده و چهار هزار کیلومتر دیگر نیز در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ و مابقی نیز پس از آن اجرایی می شود. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه امسال علاوه بر مدیریت مصرف برق در گیلان پنج هزار کیلووات برق نیز بر میزان تولید برق اضافه شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال علیرغم گرمای بی سابقه هوا، ولی با تولید برق در استان و همراهی مردم در مصرف، هیچگونه قطعی برقی در گیلان نداشتیم. 

به گفته عضو مجمع نمایندگان گیلان، برخی از قطعی های برق در تابستان امسال به دلیل اتفاقات و حوادث و یا بر اثر افزایش مصرف برق در بخش هایی از استان بوده است. 

محمدنژاد با اشاره به اهمیت کابل های خودنگه دار در افزایش پایداری شبکه برق و افزایش ضریب امنیت آن در مقابل سرقت گفت: یکی از طرح های مهم و ملی در کشور، تبدیل لامپ های هالوژن در معابر عمومی به ال ای دی است که در صورت اجرای آن علاوه بر ذخیره ۸۰۰ مگاوات برق، کاهش مصرف برق در بخش روشنایی معابر را به دنبال دارد. 

وی با انتقاد از وجود نقص های بیشمار در طرح های هادی در کشور افزود: در سال های گذشته هفتاد درصد از ساکنان گیلان را روستاییان تشکیل می دادند در حالی که هم اکنون این رقم به سی درصد کاهش یافته که این امر نشان دهنده ضعف در اجرای طرح های هادی است. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان، یکی از تاکیدات رئیس جمهور در سفر به گیلان را بازنگری در طرح های هادی دانست و تصریح کرد: بازنگری طرح های هادی در ۳۳ روستا گیلان ادامه داشته و در سفر رئیس جمهور به گیلان نسبت به این موضوع تأکیدات فراوانی شده تا مشکلات روستاییان در خصوص تداخل اراضی و کاربری زمین هایی که در داخل طرح هادی است مرتفع شود. 

به گفته محمدنژاد، گیلان به دلیل وجود اراضی ملی فراوان، مشکلاتی همچون تداخل قوانین منابع طبیعی برای زمین هایی با کاربری مسکونی در طرح های هادی از این دسته است و در برخی از موارد منابع طبیعی در خصوص اراضی داخل طرح هادی که کاربری مسکونی برای آن تعریف شده ادعای مالکیت می کند. 

وی وظیفه پیگیری تغییر کاربری ها و ساخت و ساز در زمین های روستایی توسط افراد غیر بومی را وظیفه دستگاه های نظارتی برشمرد و گفت: بر اساس مصوبه بند ک تبصره ۱۱ لایحه ۱۴۰۱ از سال آینده مجموعه موانع در خصوص واگذاری متصرفات دارای سند و نسق روستایی پیش از سال ۹۴ به روستاییان واگذار می شود تا مجلس تکلیف خود را در مقابل کسانی که با وجود داشتن سند و نسق اجازه بهره برداری نداشتند را انجام داده باشد. 

انتهای پیام/

تهیه خبر: محمدرضا منصفی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان