رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در آینده ای نزدیک دروازه تجارت ایران با سایر کشورهای دنیا می شود، گفت: تحقق این امر نیز جز با مدیریت جهادی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مردم با دولت برای حل مشکلات اظهار کرد: علت ماندگاری و الگو شدن شهدای دولت به نگاه آنان به خدمت به مردم و نظام اسلامی بر می گردد و روحیه انقلابی، جهادی، در کنار مردم بودن و برای رضای خدا کار کردن مؤلفه اصلی جاودانگی شهدا محسوب می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مهمترین شعارهایی که دولت سیزدهم برنامه های راهبردی خود را بر اساس آن تنظیم کرده بیانیه گام دوم است، افزود: سرنوشت مردم را با مذاکرات بیهوده گره نزدیم و دلیل آنکه امروز رئیس موساد از مذاکرات هسته ای ابراز نگرانی می کند این است که ما بر اساس عزت، حکمت و مصلحت و شعار انقلاب و منویات رهبری گام برمی داریم و دولت ظرفیت های خود را به مسائل دنیا گره نمی زند.

ضرورت استفاده از ظرفیت های سند راهبردی ۲۵ ساله با چین و روسیه

وی با اشاره به اینکه با صلابت در برابر زورگویان جهانی می ایستیم و از احقاق حق مظلومان کوتاه نمی آییم، تصریح کرد: برنامه های خود را بر اساس منویات رهبری، آرمان های امام و قانون اساسی تنظیم می کنیم و مبنای این برنامه نیز برگرفته از دغدغه ها و نگرانی های مردم است.

عباسی سند راهبردی ۲۵ ساله با چین و روسیه و اوراسیا را فرصتی دانست که باید از آن استفاده حداکثری کرد و افزود: گیلان در آینده ای نزدیک دروازه تجارت ایران با سایر کشورهای دنیا می شود و تحقق این امر نیز جز با مدیریت جهادی امکان پذیر نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه گفتمان اصلی دولت خدمت به مردم است، گفت: با عمل و خدمت صادقانه باید امیدآفرینی در جامعه داشته باشیم و دولت سیزدهم با پرداختن به مسائل و مشکلات اصلی کشور توانسته بخشی از مشکلات را حل کند.

وی ادامه داد: دولت با پرهیز از حواشی دو خط موازی را دنبال می کند یکی آنکه با برنامه ریزی مواردی مانند کسری بودجه و تورم ۴۷ درصدی دولت قبل را تا حدودی کنترل کرد و کالاهای اساسی را نیز تأمین کرده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی و بحران آب با اقداماتی جبران شد، عنوان کرد: توانستیم با مدیریت صحیح کرونا، مسئله تأمین واکسن را ساماندهی کنیم و علاوه بر این، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی و قرض های دولت قبلی را پرداخت کردیم همچنین ۴۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی داریم که با برقراری دیپلماسی متوازن در جهان محقق شده است.

اختصاص ۲,۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان

عباسی با بیان اینکه با افزایش تولید برق هیچ قطعی نداشتیم، افزود: این امر نشان از مدیریت منسجم دولت دارد همچنین رتبه بندی فرهنگیان که چالش بزرگی بود در این دولت ساماندهی شد و تملک دارایی و پروژه های عمرانی در گیلان نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به سفر رئیسی به گیلان بیان کرد: از محل سفر رئیس جمهور به گیلان ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که دستگاه های در حال اجرای پروژه های مربوطه هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه کالاهای اساسی برای ماه های آینده ذخیره سازی شده است افزود: معتقدیم باید مردم در اقتصاد مشارکت داده شوند و جلوی رانت و فساد گرفته شود نمی توانیم شعار مبارزه با فساد بدهیم اما عده ای با رانت و فساد اموال مردم را چپاول کنند.


وی با بیان اینکه کسری آب کشاورزی ۵۰ درصدی باعث شد برخی پیشنهاد دهند که بسیاری از شالیزارهای استان امسال کشت نشود و یا اینکه به دلیل کمبود برق برخی کارخانجات تعطیل شود اما با تشکیل قرارگاه جهادی از این آسیب ها جلوگیری شد گفت: تلاش دولت این است از تمام مؤلفه ها برای ارتقای کشور استفاده شود.

عباسی با اشاره به تکمیل راه آهن رشت آستارا تا پایان امسال بیان کرد: رئیس جمهور در بازدید از رودخانه های زرجوب و گوهر و دستور توقف ورود آلودگی ها به این رودخانه ها را داد که با اختصاص ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ساماندهی فاضلاب رشت پیگیری می شود و در صورت اجرایی شدن این طرح رودخانه های زرجوب و گوهر رود به روز اول خود برمی گردد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان