وزیر بهداشت، با عنوان این مطلب آماده صادرات واکسن هستیم، گفت: اولین محموله واکسن های ایرانی به ونزوئلا صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، روز شنبه در همایش ملی خدمت ماندگار با اشاره به آمار بسیار بالای ابتلاء به کرونا در شروع دولت سیزدهم، افزود: اولین فرمان مقام معظم رهبری به دولت هم کنترل کرونا بود. دولت هم با اقدام جهادی و پیگیری رئیس جمهور، معاون اول و همکاری همه ارگان های دولت و نظام، سیلی از واکسن وارد کشور کرد.

وی ادامه داد: ۶ مرکز تولید واکسن کرونا هم با تلاش دانشمندان کشور وارد عرصه شد. ما سال گذشته با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه بودیم اما الان واکسن در کشور تولید فراوان می شود. ما آماده صادرات واکسن هستیم و اولین صادرات واکسن کرونا را هم به ونزوئلا ارسال کردیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مهم ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در یک سال گذشته، گفت: نزدیک به ۶ میلیون نفر از دهک های پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج تشکیل شد. آئین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد و تا آخر شهریور اجرایی می شود. قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شد. بیمه درمان ناباروری در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد پوشش داده شد.

وی افزود: اجرای طرح دارویار، افزایش پوشش بیمه دارو، رونمایی از ۲۳ محصول دانش بنیان و فعال کردن دیپلماسی سلامت از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت بود.

عین اللهی تاکید کرد: طرح دارویار با هدف رفع کمبود دارو و جلوگیری از خروج دارو از کشور اجرا شد، زیرا ما نه برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور بلکه برای ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت منطقه دارو تولید می کردیم و داروهای تولید کشور در کشورهای همسایه وجود داشت.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان