رضوانشهر- ۲۰ طرح اقامتی و گردشگری با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی به صورت متمرکز در رضوانشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان ۲۰ پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، به صورت متمرکز شهرستان رضوانشهر افتتاح شد.

عباسی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: شهرستان رضوانشهر جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد که باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال بهره مند شد.

وی با اشاره بر لزوم حمایت از جریان سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری، تصریح کرد: از همه فعالان اقتصادی که گیلان را به عنوان هدف سرمایه گذاری انتخاب کنند حمایت می شود و هیچ مانعی در این مسیر وجود ندارد.

استاندار گیلان بر لزوم فعال تر شدن کارگروه گردشگری همه فرمانداری های استان تاکید و اضافه کرد: توسعه گردشگری به عنوان عاملی در احیای روستا و فرهنگ آن به شمار می آید و از پدیده مهاجرت جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: از این رو توجه به امر گردشگری و نیز تولید صنایع دستی بومی نقش مؤثری در ارتقای همه جانبه روستا دارد.

عباسی اشتغال پایدار بومی را ماحصل توسعه گردشگری و صنایع دستی خواند و با اشاره بر ضرورت آموزش جامعه میزبان روستایی با مفاهیم گردشگری و نیز آموزش مهارت های صنایع دستی اظهار کرد: باید دو مزیت کشاورزی و گردشگری استان بیش از پیش مورد توجه مسئولان و فعالان حوزه سرمایه گذاری باشد.

۲۰ پروژه حوزه گردشگری گیلان با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومانی و با اشتغال زایی ۹۷ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

لازم به ذکر است در طول هفته دولت ۶۲ پروژه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در نقاط مختلف گیلان افتتاح می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان