به گفته فرماندار رشت، پروژه هایی در قالب طرح های عمران روستایی، انرژی و کشاورزی با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیاردوسیصد میلیون تومان تومان در بخش سنگر به بهره برداری رسید.

حمیدرضا امام پناهی امروز در حاشیه بهره برداری از پروژه های بخش سنگر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه هایی در قالب طرح های عمران روستایی، انرژی و کشاورزی با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد و سیصد میلیون تومان تومان در بخش سنگر و در چهارمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید. 

وی با بیان اینکه مجموع هزینه عملکردی در حوزه برق بخش سنگر طی سال ۱۴۰۰، سیزده میلیاردودویست میلیون تومان بوده است، گفت: با توجه به نگاه محرومیت زدایی دولت سیزدهم، از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۹ میلیارد تومان اعتبار در زمینه کابل خودنگهدار، نصب ترانس، افزایش قدرت، پایداری و تقویت شبکه تامین برق سنگر هزینه شده است. 

فرماندار شهرستان رشت از بهره برداری همزمان ۶۰ پروژه مرتبط با برق و با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیاردوه‍شتصد میلیون تومان در بخش سنگر خبر داد و افزود: با تلاش دست اندرکاران و مصرف مطابق با الگوی شهروندان، خوشبختانه در پیک مصرف تابستانه امسال شاهد خاموشی نبوده ایم. 

امام پناهی با اشاره به اهمیت بهسازی شبکه راه های روستایی شهرستان رشت به دلیل گستردگی آن نسبت به سایر شهرستان ها تصریح کرد: از مجموع  ۲ هزار کیلومتر شبکه راه های شهرستان، حدود یک هزارو۳۷۴ کیلومتر آن در حوزه راه های روستایی قرار دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۰ کیلومتر روکش و بهسازی راه های روستایی شهرستان رشت انجام شد. 

وی با اشاره به قدمت بیش از یک قرنی پرورش گل در رشت و تاسیس نخستین گل فروشی کشور در این شهر بیان کرد: با تخصیص تسهیلات و ارائه مشوق های حمایتی، شهرستان رشت می تواند در ردیف یکی از قطب های مهم در تولید گل و گیاه زینتی کشور قرار گیرد و علاوه بر پاسخ به نیازهای داخلی هرساله مقدار قابل توجهی ارز وارد کشور کند. 

به گزارش فارس، گلخانه مدرن و صنعتی پرورش گل و گیاهان زینتی بخش سنگر، با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در زمینی به مساحت ۶هزار و ۸۶۴ مترمربع، دارای چهارهزار و ۱۵۲ متر فضای گلخانه ای بوده و با اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۱۲ نفر، ظرفیت تولید سالیانه ۱۶ هزار تن شاخه گل و گیاه را دارا است. 

گفتنی است، ۲ پروژه ترمیم، بهسازی و آسفالت راه روستایی رودبرده و دلچه که با صرف اعتباری بالغ بر ۲ونیم میلیارد تومان به اتمام رسیده، افتتاح شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان