فرماندار رشت با اشاره به ۱۷۷ پروژه قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری در شهرستان رشت گفت: افزایش ۲۴۵ درصدی اشتغال ایجاد شده نسبت به هفته دولت سال گذشته، نشان از عملکرد پرتلاش دولت مردمی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا امام پناهی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی و سرپرست شهرداری رشت که به مناسبت هفته دولت در ساختمان فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ۱۷۷ پروژه قابل افتتاح در هفته دولت جاری با اعتباری بالغ بر ۱۰۸۲ میلیارد تومان، در کنار افزایش ۱۹۲ درصدی کل اعتبارات هزینه شده و همچنین افزایش ۲۴۵ درصدی اشتغال ایجاد شده نسبت به هفته دولت سال گذشته، نشان از عملکرد پرتلاش، به دور از شعار و قابل تقدیر کارگزاران دولت مردمی ایران قوی در شهرستان رشت دارد. 

وی حفظ عزت مردم را از اولویت های مدیریتی در نظام اسلامی دانست و گفت: شهیدان رجایی و باهنر در دوران کوتاه مسئولیت چون در قصد خدمت دارای خلوص نیت بودند، با کارهای ماندگاری که صورت دادند تبدیل به الگوی مدیریت در تراز انقلاب اسلامی شدند. 

فرماندار رشت با بیان اینکه بر اساس سیاستی که دولت مردمی ایران قوی در دستور کار دارد، مسؤولین باید یار و همراه مردم باشند، افزود: همه باید در راستای رفع کمبودها تلاش کنیم. 

امام پناهی با اشاره به جدیت سرپرست شهرداری در گسترش خدمات و انجام وظائف محوله بیان کرد: همفکری، همکاری بین شهردار منتخب و اعضای شورا و همچنین کار در محیطی برادرانه از ضروریات ارائه خدمت مطلوب به شهروندان است. 

وی با بیان اینکه باید در انتخاب شهردار جدید تمامی جوانب مورد نظر باشد، گفت: مدت باقی مانده از عمر شورای کنونی باید به دوران ثبات مدیریتی و ثبت آثار و خدمات ماندگار در سطح شهر تبدیل شود. 

فرماندار رشت پسماند، حاشیه نشینی، ترافیک و وضعیت رودخانه های زرجوب و گوهررود را از مشکلات مهم شهر رشت دانست و افزود: مجموعه فرمانداری رشت برای حمایت از تصمیمات و اقدامات مجموعه مدیریت شهری رشت در راستای حل مشکلات آمادگی کامل دارد. 

امام پناهی با اشاره به اینکه امروز رشتوندان از مجموعه مدیریت شهری انتظار دارند تا با فراموشی اتفاقات گذشته از فرصت ها استفاده کنند، تصریح کرد: استفاده از فرصت خدمتگزاری و نگاه امیدوار به آینده؛ منشاء آثار مثبت و بالا بردن استانداردهای زندگی شهری در رشت است که یقینا در سایه تعامل و خدمت صادقانه رقم می خورد. 

تلاش شورا در جذب اعتبارات ملی برای پروژه های عمرانی رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: فرماندار رشت در طول دوران فعالیتش برای رفع مشکلات شهرستان رشت تلاش های فراوانی داشتند و به مناسبت هفته دولت برای عرض تبریک و قدردانی از زحمات وی برای این دیدار برنامه ریزی شد. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با تقدیر از همراهی فرماندار رشت پیرامون روند مصوبات شورا و همچنین حمایت از شورای ششم رشت افزود: امیدواریم این تعامل در دومین سال فعالیت شورا نیز تداوم داشته باشد و تمامی اعضای شورا معتقدند که بدون همراهی تمامی دستگاه ها، بالاخص فرمانداری رشت نمی توانیم در مسیر پیش رو موفق باشیم. 

وی به عملکرد یکساله شورای ششم رشت اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم که به وظایف قانونی شورا عمل کنیم و یکی از این وظایف انتخاب شهردار بود که شورای ششم رشت در ابتدای فعالیتش در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به این مهم اقدام کرد و شورا بر اساس برنامه های ارائه شده و رزومه، نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه انتخاب شهردار اصلح برای رشت را به طور جد پیگیر هستیم، بیان کرد: یقینا در این امر از نظرات بزرگان شهر نیز استفاده می کنیم و خوشبختانه تا کنون طی مدت زمان کوتاه فعالیت سرپرست شهرداری رشت نیز اقدامات خوبی انجام شده و پیرامون مشکل بزرگ پسماند که سالهاست رشت با آن درگیر است نیز طی همین مدت زمان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. 

کارگرنیا به دیدار صبح امروز با جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این دیدار در راستای جذب اعتبارات ملی به منظور تسریع بخشیدن به پروژه های بزرگ رشت از جمله رینگ ۹۰ متری شهر- تراموا - استخر عینک - پسماند و محل دفنگاه سراوان و غیره انجام شده و امیدواریم به زودی نتایج مثبت آن شامل حال مردم این شهر شود. 

خدمت صادقانه به مردم 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در طول دوران خدمت آن چنان صادقانه برای مردم خدمت کردند که هنوز پس از گذشت سال ها از دوران شهادتشان به نیکی از آن ها یاد می شود. 

هادی رمضانی با بیان اینکه برای تسریع در خدمات رسانی به همراهی فرمانداری نیاز داریم، افزود: فرمانداری رشت تا کنون با شورای ششم همراهی داشته است و از این بابت سپاسگزاریم. 

دغدغه های ترافیکی رشت برطرف می شود
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در عملکرد فرمانداری رشت نگاه جهادی به وضوح دیده می شود، اظهار کرد: این نگاه، دیدگاه های مثبتی برای خدمت بیشتر ایجاد کرده و شورا، شهرداری، فرمانداری و دیگر دستگاه ها همه در یک مسیر هستند و همگی برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند و با نگاه به عملکرد فرماندار رشت و دیگر نیروهای دولت می توان به روحیات جهادی که دولتمردان برای خدمت به مردم دارند پی برد. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه باید الگوهای رفتاری همچون شهیدان رجایی و باهنر را همواره سرلوحه داشته باشیم، افزود: در شهری زندگی می کنیم که جمعیت شناور بالغ بر یک میلیون و پانصدهزار نفر در آن حضور دارند و اگر گره ای از کار مردم باز نکنیم یقینا در قیامت باید پاسخگوی همه این افراد باشیم. 

وی به مبحث درآمد پایدار از محل ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در مرداد ماه سال جاری پیرامون ارزش افزوده در مجلس مباحثی مطرح شد که یکی از آن ها در حوزه جرائم رانندگی بوده که شامل حال شهرداری رشت نیز می شود و انتظار داریم با اختصاص کامل سهم شهرداری رشت بتوانیم دغدغه های بزرگ در حوزه ترافیک رشت را برطرف کنیم. 

ساماندهی ورودی های رشت/افتتاح پروژه سرچشمه
سرپرست شهرداری رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دوران سرپرستی دوره گذرا است، اظهار کرد: در حال حاضر چندین پروژه بزرگ در سطح رشت در دست انجام و پروژه سرچشمه که مدت ها بود پیگیر آن بودیم به زودی به بهره برداری می رسد و بنده تا زمانی که در این جایگاه حضور دارم، تمام توانم را برای رفع مشکلات شهر به کار می گیرم. 

سید مجتبی خدمت بین دانا به اجرای آسفالت مسیر جاده تهران یکی از ورودی های رشت اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ساماندهی ورودی های رشت که یکی از دغدغه های فرمانداری رشت نیز بوده است، اتفاقات خوبی در این باره رقم بخورد. 

تسریع در لایروبی رودخانه های رشت/تعیین تکلیف تملک تالاب عینک
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برای تسریع بخشیدن به لایروبی رودخانه ها نیازمند همراهی دیگر دستگاه های مربوطه نیز هستیم، اظهار کرد: تا شروع فصل پاییز و آغاز بارش های پائیزی، فرصت چندانی نداریم و امیدواریم با تاکیدات فرماندار رشت، مجموعه آب و فاضلاب نیز برای همراهی با شهرداری پیرامون سرعت بخشیدن به لایروبی ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب وارد عمل شود. 

حسن کریمی کرنق با بیان اینکه لایروبی رودخانه ها موجب کاهش آلودگی و دیگر مشکلات می شود، افزود: تمام تلاشمان را به منظور احیای دوباره گوهررود و زرجوب رشت به کار گرفته ایم. 

وی با تاکید به تعیین تکلیف مالکیت تالاب عینک رشت بیان کرد: بر اساس قانون این تالاب در حوزه اختیارات آب منطقه ای گیلان است و برای ورود سرمایه گذار به موضوع تالاب باید در ابتدا نقش شهرداری در این باره تعیین تکلیف شود و از فرماندار رشت تقاضا دارم به این موضوع مساعدت ویژه داشته باشند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان