رشت- تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت که یکی از سرمنشاهای آلودکننده رودخانه های این شهر بود به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان از اولویت های مسئولان این استان بوده و به صورت جهادی و میدانی پیگیری می شود.

وی با اشاره به اهمیت رفع آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب افزود: بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت که در بازه زمانی چهارماهه صورت گرفته در راستای احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت بوده است.

استاندار گیلان، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان رشت را ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه برای تصفیه پاسخگوی خروجی های زندان لاکان بوده و می تواند بخشی از مشکلات زیست محیطی رشت را حل کند.

عباسی با اشاره به اجرای پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان بیان کرد: پروژه تصفیه خانه های فاضلاب بیمارستان های رشت در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۱۵ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: زاویه بندی حاشیه دو رودخانه گوهررود و زرجوب، گل کاری و ایجاد فضای سبز برای اشتغالزایی بخشی از اقدامات برای احیای محیط زیست است.

استاندار گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید جز اولویت اصلی مسئولان و مردم باشد، تصریح کرد: احیای محیط زیست و سواحل و دریا که از شعارهای دولت سیزدهم است در گیلان به جد پیگیری می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان