وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت یکی از وسیع ترین وزارتخانه های کشور است و نظارت در این سیستم، نیازمند فناوری قوی و پیشرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، در جلسه ارائه گزارش ۹ ماهه معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت که با حضور معاون و مدیران این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: انسان همیشه باید در حال رشد و ترقی باشد و در هیچ مرحله ای از مراحل موفقیت متوقف نشود، بلکه همچنان به دنبال مطلوب ترین حالت باشد.

وزیر بهداشت افزود: انتظار ما از همکارانمان در وزارت بهداشت این است که هر حوزه نقشه راه و برنامه های آتی اش را به صورت شفاف مشخص کند تا بداند مثلاً در سال آینده یا دو سال بعد، قرار است به کدامیک از اهدافش برسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اولین گام در هر کاری، "برنامه ریزی" است، خاطرنشان کرد: هر بخشی از وزارتخانه باید طبق برنامه ریزی مشخص و به دور از روزمرگی پیش رود و در حین اجرا، از نظارت نیز غفلت نشود.

وی گفت: وزارت بهداشت یکی از وسیع ترین وزارتخانه های کشور است که نظارت در این سیستم، نیازمند فناوری قوی و پیشرفته است. در این راستا، باید از سیستم های نظارتی نرم و سخت افزاری پیشرفته بهره گرفت؛ همچنان که در برخی موارد نیاز است از نظارت های هوشمند استفاده کرد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: نظارت های هوشمند و سیستمی در مواقعی که مشکلی وجود داشته باشد، هشدار می دهد؛ برای مثال، در حوزه پزشکی، نرم افزاری به نام مدیکال اِرور وجود دارد که اطلاعات دارویی و درمانی و نوع و دوز داروی مصرفی در کاردکس بیمار ثبت می شود و چنانچه اطلاعات وارد شده با یکدیگر همخوانی نداشته باشند، یا دوز اشتباه ثبت شود، دستگاه هشدار می دهد.

به گفته عین اللهی، در حال حاضر سیستم های هوشمند در دنیا کاربرد زیادی دارند و با این امکان می توان پایش را در سطح وسیع کشوری به صورت دقیق انجام داد.

وی با بیان اینکه مهم ترین بخش در هر سازمانی، نیروی انسانی است، افزود: نیروی انسانی متعهد، متدین و کارآمد، عامل موفقیت در هر دستگاهی است.

عین اللهی ادامه داد: از طرفی، رفتار متعامل با نیروی انسانی و آموزش آنها مهارت می طلبد. باید بدانید که کدام فرد را برای چه جایگاه و مسئولیتی انتخاب می کنید. افراد باید برحسب استعدادها و توانایی که دارند، به کار گرفته شوند و پازل نیروی انسانی به درستی تکمیل شود.

در این جلسه همچنین بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، گزارشی از عملکرد ۹ ماهه این معاونت ارائه داد.

به گفته وی، در حوزه منابع انسانی، با تاکید وزیر بهداشت در ۹ ماهه گذشته تبدیل وضعیت و ایجاد امنیت شغلی برای ۶۷ هزار همکار ایثارگر انجام شد. همچنین، در حوزه ساماندهی کارکنان، ۴۳ هزار نیروی طرحی با اولویت مناطق محروم و مرزی در کشور توزیع شد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر پنچ هزار و ۴۰۰ طرح عمرانی در کشور در حال ساخت است، گفت: در این دوره در وزارت بهداشت، هزار و ۱۰۷ طرح حوزه سلامت به بهره برداری رسیده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان