در شرایطی که فدراسیون سوارکاری وضعیت نابسامانی دارد، برخی هیات های استانی هم از این فرصت برای تاخت و تاز در بی عدالتی استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که فدراسیون سوارکاری با چالش تایید انتخابات روبرو است و اوضاع در این فدراسیون اصلا خوب نیست اتفاقاتی هم که در هیات های سوارکاری استان های مختلف روی می دهد شگفت انگیز است.

ظاهرا هیات های استانی از این بلبشوی فدراسیون استفاده کرده و شروع به تاخت و تاز بی قانونی کرده اند. مثلا در استان خراسان رضوی هیات سوارکاری مدتهاست به بی عدالتی و عدم شفافیت متهم است.

مسابقاتی که در سطح این استان برگزار می شود عمدتا با اعتراض بسیاری از باشگاه داران روبرو است و حتی نامه نگاری های جدی هم در این زمینه با فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان از سوی معترضین انجام شده است.

رئیس هیات سوارکاری خراسان رضوی که یا به دلیل مشغله های آزمایشگاهی خود و یا به دلیل عدم شناخت کافی از این رشته تمام امور را به دبیر هیات واگذار کرده مدتهاست از رفع و رجوع اعتراضات به عملکرد زیر مجموعه خود ناتوان است و طبق آنچه در نامه اعتراض به آن اشاره شده هیات به گروگان گرفته شده است.

همین هم هست که مسابقات برگزار شده زیر نظر هیات همیشه با رنگ و بوی بی عدالتی واعتراض همراه بوده است. درحالی که مسابقات قهرمانی استان قرار است طی روزهای اخیر بازهم در یک باشگاه خاص برگزار شود سه باشگاه بزرگ و قدیمی سوارکاری مشهد طی نامه ای به فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از بی عدالتی در تقسیم میزبانی ها و البته تغییر ناگهانی تقویم مسابقات پرش با اسب به خصوص در رده ترکمن و زایچه ایرانی شکایت کرده و خواستار پیگیری این تخلفات در باشگاهی که مالکیت آن با دبیرهیات است شده اند.

طی مدارک ارسال شده این البته بار اول نیست و چندبار دیگر هم باشگاه های مختلف خواستار رسیدگی به این تبعیض ها شده اند که با سهل انگاری فدراسیون و اداره کل بنا بر هر دلیلی روبرو شده اند.

به نظر می رسد حالا که فدراسیون از حل این مشکلات به دلیل نابه سامانی موجود ناتوان است بر مدیرکل ورزش و جوانان استان که وارد گود شده و با تخلفات هیات برخورد کند تا ورزش سوارکاری از این شکاف عمیق ایجاد شده بین باشگاه ها و هیات دچار لطمه نشود.به نظر بازنگری جدی در ساختار هیات و افرادی که در این هیات پست دارند از ضروریات است و مدیرکل با رایزنی با فدراسیون باید فکری به حال این معضل کند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان