رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه میان اعضا مجمع نمایندگان گیلان با وزیر جهاد کشاورزی گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و فراهم کردن بازار مناسب برای صادرات ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کاظم دلخوش پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار اعضا مجمع نمایندگان با دادستان کل کشور و وزیر جهادکشاورزی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همکاری خوبی میان  مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در خصوص لوایح و طرح های مختلف برقرار است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین موارد مطرح شده در این جلسه قانون بودجه و خواسته های دستگاه قضا در خصوص حقوق کارکنان این قوه بوده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به وجود نماینده تام الاختیار از قوه قضاییه در مجلس شورای اسلامی افزود: از دادستان کشور و همچنین رئیس دستگاه قضا خواسته شد برای دفاع از مسائل حقوقی و قضایی در مجلس نماینده تام الاختیار داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنظیم تفاهم نامه بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه برای افزایش تعامل دو قوه بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه در سطح استان ها رئیس مجمع نمایندگان با نماینده دادگستری برای حل مشکلات مردم تعامل داشته باشند.

دلخوش برگزاری جلسه میان مجمع نمایندگان گیلان و وزیر جهاد کشاورزی را بسیار مثمر ثمر دانست و گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و فراهم کردن بازار مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی گیلان یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان گیلان  حمایت از طرح های تولید کود های آلی در کشور و نیز تأمین نهاده های کشاورزی مورد نیاز از طریق واردات به موقع، حمایت از شرکت های دانش بنیان توسعه کشاورزی مکانیزه، تقویت دیپلماسی کشاورزی بین کشور های همسایه و لزوم توجه بیشتر به ساماندهی بارندگی های فصلی برای تأمین آب مطمئن کشاورزی، احیای ماهیان خاویاری، برنامه جهش تولید برنج و پرداخت یارانه تولید به شالیکاران، تأمین حق آبه سد سفیدرود، تأمین اعتبارات مورد نیاز خرید قراردادی برنج و بتونی کردن انهار کشاورزی از مهم ترین درخواست های نمایندگان گیلان از وزیر جهاد کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان