فومن- فرماندار فومن به نقش مهم دهیاران در سطح روستاها اشاره و خواستار بهره گیری از همه ظرفیت ها برای فرهنگ سازی در زمینه مدیریت پسماند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان فومن، خواستار دقت نظر دهیاران در رسیدگی به امور روستاها و اهتمام در اجرای دستورات و پیگیری مکاتبات اداری شد.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند امری حیاتی و اولویت اصلی استان و شهرستان محسوب می شود، ادامه داد: نقش آموزش و فرهنگ سازی در ارتقای عملکرد شهرستان از حیث مدیریت پسماند را مورد توجه قرار داد.

فکور با اشاره به نقش مهم دهیاران در روستاها به عنوان مدیر ارشد روستا، تعهد و مسئولیت پذیری دهیاران را ضروری دانست و خواستار این شد که دهیاران به منظور خدمت رسانی به مردم، از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه در کنار پسماند مسائل دیگری در روستاها وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد، افزود: روستای سبز سوادآموزی با آموزش به افراد بی سواد زیر ۵۰ سال محقق می شود.

فکور با اشاره به اینکه نظم و انضباط کاری دهیاران امری مهم است، ادامه داد: دهیاران جز مجموعه اداری هستند و باید ملاحظات اداری را در تمام شئون کاری رعایت کنند.

وی وجود مشکلات عمده در مرکز را ناشی از کم کاری در روستاها دانست و اظهار کرد: در صورتی که به مشکلات به ویژه پسماند، در روستاها و شهرستان ها به نحو درست رسیدگی شود، بسیاری از معضلات گسترده پدیدار نخواهند شد و بنابراین اولین قدم از سوی ما باید برداشته شود.

فرماندار فومن با استقبال از هر گونه ایده و ابتکار در خصوص مدیریت پسماند، خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها جهت فرهنگ سازی تفکیک پسماند از مبدا شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان