به گفته رئیس دانشگاه گیلان، ابنیه آموزشی و خوابگاهی این دانشگاه فرسوده و نیازمند تخصیص اعتبار ملی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرید نجفی امروز در نشست رؤسای دانشگاه های استان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن جلسات شورای دانشگاه گیلان، با اشاره به اینکه این دانشگاه جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور است، اظهار کرد: این دانشگاه از سال ۱۳۵۰ در استان تشکیل شده و اکنون ۱۰ دانشکده فعال دارد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان ۱۹ هزار دانشجو دارد که ۴۰ درصد آن ها در مقاطع آموزش عالی هستند، افزود: ۶۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه گیلان فعالیت دارند و در حوزه آموزش و پژوهش مشغولند. 

رئیس دانشگاه گیلان در تبیین مشکلات و چالش های آموزش عالی استان گفت: از مشکلات آموزش عالی استان، قدمت بالا ابنیه آموزشی، خوابگاه و آزمایشگاه است به گونه ای که به طور متوسط قدمت ابنیه آموزشی به ۵۰ سال می رسد. 

نجفی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در تردد دانشجویان با چالش عدیده مواجه است، تصریح کرد: ناوگان حمل ونقل دانشگاه بسیار فرسوده و علاوه بر آن در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در شهر با چالش مواجه هستیم و این مسایل امور تردد دانشجویان را با موانع مواجه می کند. 

وی با اشاره به کسری بودجه و افزایش هزینه ها به ویژه با حضوری شدن آموزش ها بیان کرد: نیازمند مساعدت دولت به ویژه وزرات علوم در تامین و تخصیص اعتبارات ملی به دانشگاه گیلان هستیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان