استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان ازلحاظ زیرساخت های پزشکی جزو چهار استان آخر کشور است، گفت: در گیلان بیمارستان های قدیمی نوسازی و بازسازی شده و حتی در تالش بیمارستان تازه ای افتتاح شد که ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در آئین افتتاح ۲۷ طرح سلامت محور گیلان با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و سلامت و دولت و ضمن تقدیر از جان فشانی های کادر سلامت، اظهار کرد: ویزیت حضوری و یا حتی تماس تلفنی با پزشکان در همان لحظه نخست بروز بیماری و یا حوادث می تواند دغدغه بیمار را برطرف کند و این میان از اثرگذاری کادر درمان ناشی از این است که پزشکان به غیراز تخصص، تعهد لازم را نیز دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه امنیت کشور مدیون کسانی است که از کشور دفاع کرده اند، افزود: سلامت امروز کشور مدیون کادر بهداشت و درمان است و آنان مدافعان امنیت سلامت هستند.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار «ما می توانیم»، افزود: می بایست برای ارتقای سلامت از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

عباسی با اشاره به عزم و بسیج ملی در ریشه کنی بیماری فلج اطفال در دهه ۷۰، خاطرنشان کرد: در بحران کرونا تمامی کارکنان بخش بهداشت و درمان ایثار و فداکاری کردند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه ی جهانی در حوزه پزشکی، گفت: هم زمان با همه گیری ویروس منحوس کرونا، دیپلماسی دولت تنها با چند کشور اروپایی، محدود بود و حتی با همسایگان خود نیز ارتباط مناسب نداشتیم، اما در دولت سیزدهم این دیپلماسی فعال بود که راه گشا شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیش از شروع واکسیناسیون کرونا میزان مرگ ومیر روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بود، خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر، استان گیلان روزهای زیادی را با مرگ ومیر صفر کرونایی پشت سر گذاشت که در این خصوص باید به رتبه نخست واکسیناسیون کرونایی گیلان در سطح کشور اشاره کرد.

عباسی با اشاره به تلاش های مستمر و نتیجه بخش دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: در کنار کادر بهداشت و درمان که حقیقتاً خستگی را خسته کرده اند، دولت سیزدهم آن قدر تلاش کرد که ما توانستیم حتی واکسن کرونا را نیز صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان ازلحاظ زیرساخت های پزشکی جزو چهار استان آخر کشور است، گفت: در گیلان بیمارستان های قدیمی نوسازی و بازسازی شده و حتی در تالش بیمارستان تازه ای افتتاح شد که نیازمند تأمین نیروی متخصص برای بهره برداری از امکانات این مراکز درمانی است، سایت لاکان که مرکز ترومای استان است می بایست هرچه سریع تر به بهره برداری رسیده تا سایر شهرستان های استان نیز بتوانند در اسرع وقت بیماران را به این مرکز منتقل کنند.

استاندار گیلان با تأکید بر وجود دیپلماسی متوازن در دولت سیزدهم و کسری بودجه و نبود ارز در کشور تصریح کرد: به لطف همین دیپلماسی اکنون ۴۰ میلیارد ذخیره ارزی داریم و باید در بخش پزشکی بدرخشیم، همچنان که در ارتقای بیمه و رفاه عملکردی مناسب به ثبت رسیده و بر اساس اظهارات ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مراکز درمانی دولتی استان امکاناتی دارند که مراکز درمانی خصوصی ندارند، باید به همین روند ادامه دهیم که سطح امکانات این مراکز دولتی افزایش یابد و مراکز درمانی خصوصی با مراکز درمانی دولتی رقابت کنند.

عباسی با اشاره به تخصیص منابع ملی در جهت بهبود زیرساخت های نظام سلامت گیلان بیان کرد: انتظار ما بر این است که علاوه بر اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال جهت بازسازی و نوسازی مراکز درمانی فرسوده، هم اکنون با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال دیگر روند ارتقای زیرساخت های درمانی استان گیلان فراهم شود.

به گفته وی، انتظار می رود برنامه راهبردی گیلان در ذیل برنامه راهبردی دولت سیزدهم بر اساس شاخص توسعه، برنامه ریزی شود تا عقب نیافتیم و جایگاه استان گیلان در حوزه سلامت به رده های ۱۰ و ۱۵ کشور برسد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های توریست درمانی استان بیان کرد: ما در شهرستان مرزی آستارا منطقه آزاد تجاری داریم و پرواز خارجی به استان گیلان در حال انجام است، لذا می بایست از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان