بنابر اعلام رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد، عملکرد ورزشکاران اعزامی به مسابقات زیر ۱۸و زیر ۲۱ سال جهان در نشست مشترک با حضور اعضای کمیته فنی و تیم های ملی بررسی خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون با اشاره به برگزاری مسابقات رده های پایه قهرمانی جهانی در بخارست رومانی، در مورد عملکرد تیم های زیر ۱۸و زیر ۲۱ سال اعزامی ایران به این رقابت ها که با کسب یک مدال توسط ارسلان باقری (رده سنی زیر ۱۸سال) همراه بود، توضیح داد.

وی گفت: حضور در این رویداد در راستای برنامه ای که فدراسیون از چندسال پیش برای سرمایه گذاری روی ورزشکاران مستعد در رده های سنی پایه آغاز کرده است، انجام شد بنابراین انتظاری بابت کسب مدال در بخارست نداشتیم اگرچه صاحب یک مدال برنز شدیم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اعزام تیم به چنین رویدادی، ارزیابی وضعیت ورزشکاران است و اینکه برنامه های آماده سازی آتی را با بر اساس نقاط ضعف و قوت شناخته شده دنبال کنیم. اینگونه می توانیم امید بیشتری داشته به اینکه این ورزشکاران در آینده نزدیک جای قهرمانان و بزرگان امروز را بگیرند و عملکردشان، مدال های متعدد را رقم بزند.

اسکندری با تاکید دوباره بر اینکه نتیجه گیری اولویت فدراسیون از اعزام تیم به مسابقات جهانی رومانی نبود، خاطرنشان کرد: با دو تیم چهار نفره در این مسابقات شرکت کردیم، در رده سنی زیر ۱۸سال ورزشکاران مان خوش درخشیدند. عملکرد تیم زیر ۲۱ سال هم خوب بود اما نقدهایی به آن وارد است.

به گفته وی، به زودی طی نشستی با حضور اعضای کمیته فنی و کمیته تیم های ملی عملکرد ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی بررسی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آنها در این رویداد مشخص شود و مبنای ادامه برنامه های آماده سازی قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد یادآور شد: پیش از اعزام به رومانی، اردوهای منظم و مستمری زیر نظر کامران شهلا برگزار شد. این اردوها باید با همین نظم و جدیت دنبال خواهد شد.

اسکندری در پایان یک مسئله را مورد توجه قرار داد و گفت: فدراسیون بولینگ و بیلیارد در حد توان برنامه های داخلی و برون مرزی لازم برای ورزشکاران و به ویژه در رده های سنی پایه را اجرا می کند اما مهم است که آنها چه دیدگاهی دارند و با چه رویکردی کار می کنند. طبیعی است هرچه بیشتر تمرین باشد، موفقیت به دست آمده بزرگ تر می شود. ورزشکار نباید با یک مدال حواسش پرت شود. او باید غرور را کنار بگذارد. اگر امروز حسین وفایی در جهان می درخشد به خاطر این است که از این مرحله با موفقیت رد شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان